Nova studija u “Journal of Family Psychology” potvrdila je da roditeljska očekivanja od djece doista utječu na djetetove ocjene i to s naglaskom na pozitivan utjecaj. Naravno, roditelji ne trebaju postavljati previsoke standarde i tako izazivaju frustraciju kod djece.
Sudjelovalo je 388 obitelji s dva roditelja i najmanje dva tinejdžera, a proučavani su i mlađa i stariji braća i sestre kako bi sagledali sve situacije s obzirom na dob i spol djeteta, navodi NY Times.
Roditelje su ispitivali o navikama i trudu njihove djece, koliko su slični ili različiti u odnosu na braću ili sestre, tko je bolji učenik i koje su razlike u njihovim interesima vezanima uz školu.
Većina roditelja je rekla kako je prvo dijete bolji učenik, unatoč tome što su ocjene iz prošle školske godine često pokazivale upravo suprotno. Uglavnom smatraju da je kći bolja u školi od sina i to je najčešće istina, bez obzira je li žensko dijete starije ili mlađe.
Uglavnom roditelji gledaju na samo na budući uspjeh koji očekuju od djece, a vrlo rijetko u obzir uzimaju prethodni uspjeh.
Ipak, roditelji koji pred djecom jasno izražavaju stav koje dijete smatraju pametnijim, sposobnijim ili marljivijim, time doista potiču upravo to dijete da bude bolje. Iako razlika nije velika, istraživanje je pokazalo da će nakon pohvale dijete doista imati potrebu dokazati se i prosječno se kod takve djece prosjek ocjena popravi za 0,21.
Istraživanje je pokazalo važnost vjere u dijete i poticaja da bi uspjelo. Ipak, treba misliti na djetetove mane i prednosti i dati mu priliku da se dokazuje u segmentima koji ga najviše zanimaju. Djeci očekivanja ostaju i nakon školovanja, te ih često tjeraju da budu bolji u životu i poslu.