Dr. Željka Markić objasnila što je zapravo predstavljeno na konferenciji udruge U ime obitelji: Radi se o medijskoj dezinformaciji

Foto: snimka zaslona

Konferencija „Obitelj i škola – ključ odgoja za vrijednosti“ koja je održana 21. i 22. listopada 2016. godine u organizaciji udruge U ime obitelji privukla je veliku medijsku pažnju, a mediji su iznijeli uglavnom dezinformacije. O čemu je zapravo riječ iznijela je predsjednica udruge U ime obitelji dr. Željka Markić u emisiji Tema dana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Voditeljica Zrinka Grancarić je emisiju počela zaključkom da je “prijedlog udruge U ime obitelji da se osnuju odvojene muške i ženske škole izazvao javnu raspravu i puno negodovanja kako takve inicijative vraćaju Hrvatsku unatrag”

“Mi nismo dali takav prijedlog, nego smo organizirali u petak i subotu drugu međunarodnu konferenciju na temu ‘Obitelj i škola – ključ odgoja za vrijednosti’. Na toj konferenciji jedan od osam panela i četrnaest radionica govorio je o obrazovanju u Hrvatskoj i obrazovnim sustavima u inozemstvu. Predstavili smo tada dva alternativna oblika obrazovanja, to su škole odvojene za dječake i djevojčice, koje postoje u Hrvatskoj, i homeschooling gdje roditelji kod kuće obrazuju svoju djecu, a djeca na kraju školske godine polažu ispite u okviru škola u kojima su registrirani, što u ovom trenutku u Hrvatskoj nije moguće i to su predstavili kolege iz Slovenije. Radi se o velikoj medijskoj dezinformaciji da smo mi bilo kakav prijedlog davali, mi smo to predstavili, uz niz drugih tema, na konferenciji gdje je bilo više od 250 profesora, učitelja i roditelja”, pojasnila je dr. Markić.

Ivo Džeba: O nametanju jednoumlja u javnom i privatnom obrazovanju

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Velika buka koja se digla je za mene veliko iznenađenje, zašto bi bio problem da roditelji u Hrvatskoj, kao i roditelji u drugim europskim zemljama mogu odabirati u koje će škole ići njihova djeca. Mislim da je to dobro. Osobno, moj suprug i ja imamo četvero djece, i odabrali smo da sva naša djeca idu u državne mješovite škole, ali isto tako poznajem ljude koji su sami išli u takve škole i čija djeca danas idu u takve škole i oni su s tim jako zadovoljni. U Velikoj Britaniji od 50 najboljih škola čak 36 su samo za dječake ili samo za djevojčice. U nizu zemalja, od SAD-a, Japana… čak i državne škole otvaraju vrata za takve razrede ili otvaraju takve cijele škole i to zbog razlika u kognitivnom sazrijevanju dječaka i djevojčica, načinu usvajanja, učenja, u motivaciji. To su škole gdje se favorizira jedan personalni pristup, gdje je dijete u središtu i gdje se nastoji osigurati da jedni i drugi postižu maksimalne rezultate. Ima razloga za i protiv, na konferenciji su predavači to i iznijeli, ali mislim da je jako zdravo u pluralnom društvu omogućiti da roditelji za svoje dijete izaberu školu koju smatraju najboljom”, pojasnila je.

Novi list prevario čitatelje lažnim naslovom o školama za dječake i djevojčice

Upozorila je kako je krivu informaciju objavio Novi list – krivu informaciju, lažni naslov.

“Zanimljiv je pokušaj da se onemogući rasprava o bilo kojoj temi. Ne vidim ništa sporno u tome da se na znanstvenom skupu pod pokroviteljstvom Agencije za odgoj i obrazovanje i Ministarstva obrazovanja predstave dva alternativna modela. Nedopustivo je da Boris Jokić izjednači škole u koje idu samo djevojčice ili samo dječaci sa školama u kojima bi se odvajalo ljevoruku ili desnoruku djecu. To pokazuje da on ili nije obrazovan ili je toliko ideološki sužen da on nije u stanju prihvatiti pravo roditelja da on odabere školu koju žele. Mislim da u Hrvatskoj ima velik broj problema koje nitko nije rješavao – manjak psihologa, profesori s lošim plaćama, škole koje rade u dvije smjene… Ali to ne znači da nemamo pravo istraživati i nuditi ljudima znanja i raznovrsnim drugim modelima od kojih svaki ima neke dobre strane, inače ne bi postojali u brojnim drugim zemljama”, poručila je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Odvojene škole nemamo već 45 godina, one su ukinute dolaskom komunizma, to je naše totalitarno nasljeđe. Mislim da se većina ljudi u Hrvatskoj ne bi odlučila dati svoju djecu u škole odvojene za djevojčice i dječake, ali ima ljudi koji bi iz niza razloga – smatraju da je bolje da se njihova djeca uče na taj način, da se više kreću ako je riječ o dječacima, zna se da dječaci kasnije sazrijevaju… To nije pitanje prava. Imamo i homeschooling koji omogućuje roditeljima da kod kuće obrazuju svoju djecu koja onda polažu ispite. To je mogućnost koju koristi jako malo roditelja, ali postoji zakonska mogućnost. Zalažemo se za pluralizam, da roditelji mogu odabrati, da je to njihovo pravo”, kaže dr. Markić.

“Tri dana imamo medijske napade radi nečega što mi ne tražimo – da se državni obrazovni sustav, javne škole, iz mješovitih promijene u one samo za djevojčice ili samo za dječake. To ne tražimo, ali tražimo da iznosimo različite modele i da onda ljudi o njima odlučuju”, zaključila je dr. Željka Markić.

Emisiju pogledajte ovdje:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.