Ministar Jovanović osigurao 4 milijuna kuna za još jedan pokušaj (pre)odgoja učenika

Početkom javne rasprave oko uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja (GOO) u osnovne i srednje škole od akademske godine 2014./2015.ministar znanosti, obrazovanja i sporta Željko Jovanović, predstavio je plan aktivnosti provedbe građanskog odgoja i obrazovanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čast je i ponos Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta što će prvi uvesti potpuno novi program GOO koji će sigurno iz temelja promijeniti razvoj nekih vrijednosti kod naših mladih generacija, a za njegovu provedbu, već je osigurano potrebnih 4 milijuna kuna, rekao je Jovanović.

Brojene analize i ankete među učenicima osnovnih i srednjih škola, pokazuju da u velikoj većini mladi ne razumiju ulogu građana i vlasti u demokratskim procesima, ohrabruje podatak da je mišljenje onih koji su sudjelovali u eksperimentalnoj nastavi GOO da su naučili misliti svojom glavom, a to je ono što će Hrvatsku učiniti boljim društvom, smatra Jovanović.

“Nastava građanskog odluka počela je mijenjati školu u smjeru demokratskog odlučivanja. Ankete među učenicima osnovnih i srednjih škola pokazale su da učenici najslabije znaju tko je građanin, što je demokracija i kako funkcionira vlast, što jasno pokazuje da u četvrt stoljeća samostalnosti RH nikome nije palo na pamet da građani treba naučiti, kad su već građani, koja su njihova prava i odgovornosti”, rekao je Jovanović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Ne zabrinjava što ne znaju što je građanin i demokracija, nego što u temljnim vrijednostima, poput tolerancija i uvažavanje drugih, nisu na razini kakvoj bi trebali biti kao građani suverene demokratske države, a za to im je potrebno znanje”, pojasnio je Jovanović.

Ministar Jovanović tvrdi kako su tri ključne stvari koje će donijeti građanski odgoj i obrazovanje: znanje o pravima u zajednici, znanje o problemima zajednice i njihovo miroljubivo rješavanje te motivacija za primjenu tih znanja u svakodnevnom životu, pojasnio je Jovanović.

Šest je posebnih predmeta koji čine GOO: 1. građanin/građanka, 2. demokratska zajednica, 3.socijalne vještine i društvena solidarnost, 4. kulturni identitet i međukulturalni dijalog, 5. gospodarsko poduzetništvo i zaštita potrošača, 6. zaštita okoliša i održivi razvoj, nabrojao je Jovanović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Javna rasprava oko uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja u osnovne i srednje škole od akademske godine 2014./2015. trajat će mjesec dana i ona je test za ovaj nastavni program, poručio je Jovanović uz napomenu da očekuje da u raspravi ne bude politiziranja i dodatnih sukoba, kazao je Jovanović.

Plan MZOS je da se jednopredmetni GOO krene s 35 sati u svim 6. razredima osnovne škole u akademskoj godini 2014./2015, dok će u ostalim razredima osnovne škole i prva dva razreda srednje škole GOO biti proveden međupredmetno. Akademske godine 2015./2016. učenici 6. i 7. razreda te 1. srednje škole slušat će GOO jednopredmetno, ostali međupredmeto, dok će poslijednje godine provođenja GOO 6. i 7. razredu pridužuje se i 8. razred te 1. i 2. razred srednje škole s 35 sati tjedno, a od 1. do 5. razreda osnovne škole GOO slušat će međupredmetno., pojasnio je pomoćnik ravnatelja Agencije za odgoj i obrazovanje Darko Tot.

Kroz program osposobljavanja za GOO prošlo je oko 19 000 ljudi, rekao je viši savjetnik Agencije za odgoj i obrazovanje Tomislav Ogrinšak, a u srednjim i osnovnim školama moći će ga predavati svi zaposleni učitelji i nastavnici koji su obučeni za to, ali će se i zapošljavati novi nastavnici, rekao je Jovanović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon javne rasprave, sredinom lipnja analizirat će se i objavit pristigli prijedlozi, a tijekom ljeta učitelji i nastavnici pripremat će se za nastavu GOO na jesen 2014, dok je nastavni plan građanskog odgoja i obrazovanja za osnovne i srednje škole od danas dostupan svima preko stranica Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, poručio je Tot.

Na pitanje novinara o spornoj rodnoj ideologiji u građanskom odgoju, ministar Jovanović smatra da u nastavnom plana i programa građanskog odgoja i obrazovanja nema ničega neprimjerenog i po procjeni mnogih, jedan je od najkvalitetnijih programa te će biti ogledan primjer za mnoge članice EU.

Na pitanje novinara o šest odluka Ustavnog suda koje su rušile Jovanovićeve odluke, Jovanović kaže da kada bi tako razmatrao svoj rad, ništa ne bi radio. “Hrvatsko društvo prepuno je problema, jer se radilo i ramišljalo na često pogrešan način”, rekao je Jovanović i dodao da se niti jedna odluka Ustavnog suda nije dotakla sadržaja odluka MZOS.

Što o uvođenju građanskog odgoja kao obaveznom predmetu misli građanska inicijative “U ime obitelji” koja je omogućila prvi građanski referendum u Hrvaskoj u 23 godine hrvatske države rekla nam je dr. Željka Markić:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Pa evo, čuli ste ministra, on nam je upravo pojasnio da hrvatsko društvo često razmišlja na pogrešan način, a da on, ministar Jovanović razmišlja na točan način. Tako nas  i dalje docira ministar kojem je Ustavni sud ukinuo 87 akata i nad kojim Ustavni sud od ovog tjedna provodi ustavni nadzor. Ne vjerujemo da ministar Jovanović želi da djeca i mladi misle svojom glavom. On je već dovoljno puta pokazao da on želi da i roditelji, i djeca, i profesori misle njegovom glavom.”

“Mi smo kao inicijativa koja je pokazala da se građani u Hrvatskoj znaju i mogu organizirati i zaštititi svoje vrijednosti i od ministara, i od vlade i od predsjednika koji zloupotrebljavaju svoje ovlasti, u naše građanske aktivnosti uključili jako mnogo mladih i oni su svojim volontiranjem uvelike doprinijeli uspjehu referenduma o braku. Naravno, dobrodošla je svaka poduka o toleranciji, socijalnim vještinama i društvenoj solidarnosti, kulturnom identiteu, poznavanju funkcioniranja društva i države, o činjenici da vlast proizlazi iz naroda, o odgovornosti političara građanima – i kad bi građanski odgoj bio proveden bez ideološke obojenosti, mogao bi osigurati da u budućnosti bude još više građanskog aktivizma poput uspješno provedenog referenduma o braku kao zajednici žene i muškarca.”, izjavila je Željka  Markić za narod.hr

“Međutim”, nastavlja Markić, “znamo da je ovaj program Ministarstvo pripremilo zajedno s provladinim udrugama koje su sve bile dio neuspješne kampanje protiv referenduma o braku. Znamo da je g.Bosanac iz Centra za mirovne studije i LGBT aktivist u noći referenduma, nakon poraza svoje vrlo agresivne i netolerantne kampanje, izjavio kako od aktualne vlasti očekuje tri stvari: da promijeni zakon o referendumu, uvede građanski odgoj i uvede zakon o životnom partnerstvu homoseksualnih osoba.”

U ovim okolnostima, “U ime obitelji” se protivi uvođenju još jednog odgoja u škole u samo 2,5 godine SDP-ove vlasti, protivimo se trošenju proračunskog novca za uvođenje novog, odgojnog predmeta u situaciji u kojoj isti ministar smanjuje plaće i onako slabo plaćenim nastavnicima i profesorima i protivimo se da građanski odgoj bude obavezan predmet.”, zaključila je Željka Markić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.