Miris lavande stvara osjećaj povjerenja

Idući put kada s pretpostavljenima budete pregovarali o novom ugovoru, kada se prvi put sastanete s novim poslovnim partnerima ili budete pokušavali pridobiti nekoga da se složi s vašim argumentima, pobrinite se za to da u prostoriji bude stručak lavande ili bar svijeća s mirisom ove biljke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Znanstvenici s nizozemskog Sveučilišta Leiden ustanovili su da će osobe koje se zateknu u prostoriji kojom se širi miris lavande vjerojatnije povjerovati potpunom strancu od onih koji se nađu u sobi ispunjenoj mirisom metvice ili prostoriji u kojoj se ne osjeća nikakav miris.

“Miris lavande ima smirujuć učinak na ljude”, rekla je za Time Magazine kognitivna psihologinja i znanstvenica Lorenza Colzato. “Hipotezi u prilog ide i činjenica da je, s anatomskog gledišta, olfaktorni živac povezan sa srednjim prefrontalnim korteksom, dijelom mozga koji ‘kontrolira’ način na koji vjerujemo drugima”.

I ranije provedena istraživanja pokazala su da naša sklonost da nekomu vjerujemo varira te da na nju utječu razni faktori, poput određene situacije i okoline, ali i ugodnih mirisa koji pojačavaju prodruštveno ponašanje: primjerice podići ćemo s tla predmet koji je ispao nepoznatoj osobi ili ćemo potpunim neznancima usitniti papirnatu novčanicu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kognitivna kontrola utječe na to da odluke koje donosimo ili naše ponašanje budu prilagodljivi u određenim okolnostima i ovisno o trenutačnom cilju.

U istraživanju što su ga proveli norveški znanstvenici sudjelovalo je 90 dobrovoljaca. Smješteni su u tri prostorije: jednu kojom se širio miris lavande, drugu u kojoj je prevladavao miris mente i treću u kojoj nije bilo umjetnih mirisa. Pokazalo se da je međusobno povjerenje u najvećem postotku uspostavljeno u prostoriji s mirisom lavande.

Udisanje lavandina mirisa prodavaču će pomoći da brže i uspješnije postigne osjećaj povjerenja kod, primjerice prodaje automobila. Rezultat našeg istraživanja može se primijeniti u brojnim životnim situacijama u kojima je temeljno međusobno povjerenje, primjerice u pregovorima, kod pogađanja cijene ili suradnje na poslu, zaključila je Colzato.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.