Žuta boja kao marketinški trik Habsburgovaca

Foto: Jelena Gazivoda

Žute fasade na zgradama zaštitni su znak Beča, no malo je onih koji poznaju stvarnu priču koja se krije iza ove boje. Riječ je zapravo o jako dobrom marketinškom triku nekadašnje Habsburške monarhije. Pri tom zlatno-žuta boja koja danas resi najposjećivaniju bečku znamenitost, dvorac Schönbrunn nije ništa drugo doli jednostavni zlatni oker.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovaj je ton, nakon mnogih pogrešaka – jedno je vrijeme dvorac bio čak i ružičast – odabran zbog crno-žute kombinacije boja iz habsburškog grba i trebao je simbolizirati sjaj i veličinu monarhije. Ta pak kombinacija boja potječe još iz vremena Rimskog Carstva.

Nakon što je dvorac osvanuo u žutoj boji i ostale su službene zgrade u Beču prefarbane u ovu boju, a i građanski je sloj ličenjem svojih fasada u žuto mogao osjetiti malo plemićke uzvišenosti.

Kako se habsburška monarhija u to vrijeme obuhvaćala i mnoge druge europske zemlje, zlatni se oker proširio i u naše krajeve. Ali ovaj se ton žute može naći i u puno udaljenijim zemljama kao što je primjerice Brazil. Razlog ovom transkontinentalnom putu žute boje ekspanzivna je politika vjenčanja koju su provodili Habsburgovci. Tako je nadvojvotkinja Maria Leopoldina udata za portugalskog prestolonasljednika Dom Pedra te je 1822. postala carica Brazila, čime je habsburško žuta dospjela i na brazilsku zastavu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.