Porazne posljedice pandemije koronavirusa, tj. mjere koje su se diljem svijeta uvodile, sve više dolaze na vidjelo. Prema najnovijem britanskom istraživanju, roditelji djece do pet godina, provodili su manje vremena čitajući, komunicirajući i igrajući se sa svojom djecom u tom periodu iako su više bili kod kuće.
U novom istraživanju National Literacy Trusta, četvrtina roditelja izjavila je da nije razgovarala sa svojim djetetom svaki dan u 2021., u usporedbi sa samo 10 posto njih u 2019., a samo polovica (53 posto) roditelja izjavila je da čita svom djetetu svakodnevno, u usporedbi s dvije trećine u 2019.
>Branimir Stanić: Dokidanje mjera ne znači da će sav život opet biti kao prije
>Koronavirus u Šangaju: Kineske vlasti ulice i zgrade ograđuju metalnim ogradama
I udio roditelja koji su rekli da su se igrali sa svojim djetetom barem jednom dnevno u prethodnom tjednu također je pao sa 76 posto u 2019. na 72 posto u 2021. Trust je ispitao više od 1500 roditelja s djecom mlađom od pet godina, javlja Guardian.
Istraživanje je pokazalo da je manje roditelja male djece uključeno u aktivnosti učenja kod kuće – čitanje, čavrljanje, igranje, pjevanje ili slikanje i crtanje – u 2021., u usporedbi s 2019., unatoč tome što su provodili više vremena u kući sa svojim djetetom zbog pandemije.
Potražnja za logopedima
Vanessa Dooley, osnivačica Jigsaw Early Years Consultancy, provodi inspekcije u dječjim vrtićima i smatra da se školama nakon pandemije prijeti ‘apsolutno velika’ kriza. ‘Vidjela sam neku djecu koja umjesto da okreću stranice knjige, prevlače prstom po stranici kao da je iPad. Drugi, u dobi od tri godine, ne znaju spojiti dvije riječi u rečenicu. Dok dođu u školu, bit će tako zaostali’, upozorava.
Potražnja za logopedima trenutno je, kaže, vrlo velika, a neka djeca se stavljaju na devetomjesečne liste čekanja. ‘Komunikacija i jezik kod djece su doživjeli ogroman pad’, poručuje.