Site icon narod.hr

Tražite savršeni božićni poklon? Možda griješite

epa05044719 People shop for Black Friday bargains at the Macy's in Herald Square in New York, New York, USA, 27 November 2015. Black Friday is the day following Thanksgiving and the traditional beginning of the Christmas shopping season. In recent years retailers have been opening on Thanksgiving. EPA/JASON SZENES

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S Božićem iza ugla, svi smo zauzeti traganjem za savršenim darovima za obitelj i prijatelje, ali po novoj znanstvenoj studiji većina nas to radi pogrešno.

Po anketi Gallupa provedenoj prošle godine, Amerikanci planiraju u prosjeku potrošiti 830 dolara (5900 kuna) na božićne poklone.

I dok mnogi pokušavaju izbjeći ‘bezvezne’ darove poput para čarapa za djeda ili kozmetičkog pribora za baku, znanstvenici sugeriraju da su takvi ‘klišeizirani’ pokloni zapravo dobra ideja.

Psiholozi tvrde da darivatelji biraju darove na pretpostavci kako će primatelj reagirati kad otvori poklon, dok su primatelji u stvarnosti više zainteresirani za to koliko je dar praktičan i koliko će im dugoročno koristiti.

Znanstvenik Jeff Galak s poslovnog fakulteta pri sveučilištu u Pittsburghu i njegove kolege proveli su istraživanje čije su rezultate objavili u časopisu Current Directions in Psychological Science.

Ustanovili su odstupanje između očekivanja primatelja i motivacije darivatelja za izbor određenog dara, što može rezultirati razočarenjem.

“Otkrili smo da darivatelj želi zadiviti primatelja, želi čuti ‘vau’ kad ovaj otvori dar u kojem može uživati odmah, toga trenutka. Primatelji su, po našem istraživanju, zainteresiraniji za dar koji će im dugoročno više vrijediti”, kazao je Galak.

“Ono što smo vidjeli jest neslaganje između misaonih procesa i motivacije između darivatelja i primatelja”, objasnio je.

Drugim riječima, možda se i usisavač, poklon koji će rijetko izazvati oduševljenje u božićno jutro, može ponovo naći na vrhu popisa darova jer će biti dobro iskorišten na dulje vrijeme.

“Razmjenjujemo darove s osobama do kojih nam je stalo, koje se trudimo usrećiti ili s njima osnažiti odnose. Te ciljeve možemo ostvariti ako razmislimo koliko će primatelju dar biti vrijedan dok bude trajao, umjesto koliko će osmijeha izazvati na primateljevu licu dok ga bude otvarao”, zaključio je Galak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version