Site icon narod.hr

Upozorenje za vlasnike dizelskih vozila: Uključi li se ova lampica, ne palite auto!

Foto: GettyImages

Filtri čađi (DPF) na modernim dizelskim vozilima funkcioniraju tako da prikupljaju sitne čestice čađi koje su posljedica izgaranja goriva u motorima. Kad se nakupi dovoljna količina, filtri su programirani da u njima dođe do izgaranja čađi, a do toga dolazi u vožnji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Proces izgaranja je automatiziran, povećanjem temperature ispušnih plinova na ulazu u filtar spaljuju se čestice u njemu. U DPF-u dolazi do (samo)izgaranja vozite li od 15 do 20 minuta u kontinuitetu iznad 2500 o/min, piše Revija HAK.

Važno upozorenje objavila je britanska Udruga neovlaštenih servisa (IGM): preporučuje se vlasnicima dizelskih vozila da izbjegavaju putovanja kraća od dvadesetak kilometara kako bi se izbjeglo zagušenje filtra čađi. U tim kratkim intervalima neće se aktivirati izgaranje čestica čađi. Dogodi li do zagušenja, uključit će se lampica na instrumentnoj ploči automobila (na glavnoj slici). U tom slučaju odmah nazovite servis, odnosno nemojte paliti automobil.

U servisu će vam vjerojatno regenerirati filtar (do 1200 kuna), a ako to neće biti moguće troškovi zamjene mogu biti veći od 20.000 kuna, ovisno o servisu u kojem to radite. Dakle, nije loše zapamtiti ovaj savjet.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version