Učenicima njemačkih osnovnih i srednjih škola će nakon uskrsnih praznika, u sklopu akcije “Časopise u škole”, biti dijeljeni paketi časopisa kako bi ih se potaklo na stvaranje navike čitanja, priopćila je u četvrtak zaklada “Čitati” iz Mainza.
“Časopisi su zbog jedinstvene kombinacije slike i teksta pogodno sredstvo da se učenike privoli na čitanje”, stoji u priopćenju zaklade “Čitati”, osnovane 1988. s ciljem širenja pismenosti među stanovnicima Njemačke.
Rad zaklade podupiru mnogi njemački izdavači, ali i predstavnici gospodarstva i politike.
U paketima, koji će biti podijeljeni među 400.000 učenika od trećeg do osmog razreda diljem Njemačke, časopisi su političkog, znanstvenog, ali i sportskog sadržaja.
Zaklada “Čitati” objašnjava kako je cilj akcije stvaranje navike čitanja kod tog uzrasta.
“Istraživanja su pokazala da postotak učenika koji čitaju ili rado čitaju, nakon sedmog razreda drastično opada”, stoji u priopćenju.
Isto tako se upozorava na rezultate studije PISA, provedene među učenicima industrijski razvijenih zemalja, koja pokazuje slabe navike čitanje njemačkih školaraca.
“14,5 posto njemačkih 15-ogodišnjaka raspolaže slabim kompetencijama kada je u pitanju čitanje”, stoji u zaključku studije PISA, čiji je inicijator Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD).
Prema definiciji OECD-a kompetencija čitanja odnosi se na “razumijevanje pisanih tekstova i sposobnost promišljanja o njima”.
Studija PISA je pokazala da je postotak učenika koji imaju poteškoća u shvaćanju pročitanih tekstova posebice visok u školama s visokim udjelom migrantske djece.
“U Njemačkoj imamo 7,5 milijuna odraslih koji su funkcionalni analfabeti, tj. nisu u stanju potpuno razumjeti pročitane tekstove. Zato moramo već kod djece i mladih početi stvarati naviku čitanja”, rekla je Sabine Uehlein iz spomenute zaklade.
Tekst se nastavlja ispod oglasa