Site icon narod.hr

Štrajk španjolskih željeznica protiv privatizacije

Logo de RENDFE en el tren automotor TAF 9522 (Fiat, Italia, 1952) Expuesto en el Museo del Ferrocarril, Madrid.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Španjolskoj u petak vozi minimalni broj vlakova nakon što su državna kompanija za upravljanje željeznicama Renfe i sindikat vlakovođa odlučili stupiti u jednodnevni štrajk tražeći zaustavljanje privatizacije, odgodu otvaranja tržišta stranoj konkurenciji i zapošljavanje dodatnih radnika.

Štrajk se poklapa s masovnim povratkom građana s godišnjih odmora te rekordnim brojem stranih turista u Španjolskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Glavni sindikat kompanije Renfe, CCOO, traži od vlade zaustavljanje najavljene prodaje poslovanja s teretima te zahtijeva produljenje roka za otvaranje putničkog prijevoza stranoj konkurenciji. Sindikat poziva i na dodatno zapošljavanje jer, kako ističe, kompaniji nedostaju 1.125 radnika.

Sindikat upozorava i da proračun za iduću godinu „potvrđuje nedostatak projekta koji bi garantirao očuvanje snažne javne kompanije s budućnošću, kao što se radi drugdje u Europi“.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njihov štrajk se poklapa sa štrajkom sindikata vlakovođa Samef koji neće voziti niti 11., 14. i 15. rujna.

Tvrde da je zaustavljanje vlakova „jedini izlaz nakon tromjesečnog pregovaranja“ te da će se štrajk nastaviti i u idućim danima ukoliko vlada ne ponudi rješenja za njihove zahtjeve.

Vlada desnog centra je za iduću godinu najavila prodaju 49 postotnog udjela u Renfeovoj tvrtki za prijevoz tereta, a kao mogući kupci spominju se njemački Deutsche Bahn i francuski SNFC. Krajem godine se održavaju parlamentarni izbori pa će organiziranje natječaja, ili pak odustajanje od prodaje, biti zadatak buduće vlade.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U prvih šest mjeseci ove godine španjolski vlakovi su prevezli rekordnih 15 milijuna putnika, milijun više nego u istom razdoblju prošle godine. Ovo ljeto Španjolska bilježi rekordan broj stranih turista koji zbog nestabilnosti na sjeveru Afrike i krize u Grčkoj masovno dolaze u ovu mediteransku zemlju.

Na budućoj vladi će biti i najavljena kupnja 40 novih vlakova procijenjenih na 1,1 milijardu eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version