Site icon narod.hr

Dubai gradi teretni vlak koji će putovati do Abu Dhabija 12 minuta – a od Zagreba do Rijeke se putuje 4 sata na istoj udaljenosti!

foto:ameinfo

Milijarder Richard Branson je u Dubaiju proteklog tjedna predstavio ne samo projekt, nego i financijsku konstrukciju za gradnju “hyperloopa”, elektromagnetskog vlaka koji putuje kroz vakuumiranu cijev brzinom od 760 milja – oko 1.220 kilometara na sat, po zamisli jednog drugog milijardera, Elona Muska, kod nas najpoznatijeg po “Tesla” automobilima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sir Richard Branson se za ovu priliku udružio s lučkim operaterom luke Dubai “DP world” a sustav za prebacivanje tereta koji će također koristiti Hyperloop će se zvati “DP World Cargospeed.” Kako će funkcionirati pogledajte na videu:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hyperloop is coming to Dubai

Na prezentaciji u plutajućem hotelu, nekadašnjem transatlantskom brodu “Queen Elizabeth 2”, Sultan Ahmed bin Sulayem, predsjednik uprave i predsjednik luke, otkrio je da Branson  ne planira samo transportni servis, već da će njegov “Virgin Hyperloop One” pokrenuti i luksuzni putnički servis. Iako je prvi plan bio da će se superbrzi vlak graditi između Los Angelesa i San Francisca, Dubai se ipak izborio za prioritet.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nećemo biti nacija konobara u Hrvatskoj, ali hoćemo u Dubaiju

Dubai je jedno od češćih odredišta gdje siromašniji Hrvati odlaze raditi, a bogati da bi odande mogli slati slike na Instagram – suberbogati emirat na arapskom poluotoku je meka turista već preko desetljeća. Brojni Hrvati misle da nevjerojatno bogatstvo Dubaija potječe od nafte – no to nije točno. Nafta je u Dubaiju otkrivena relativno kasno, ima je relativno malo, i danas doprinosi sa samo 5% BDP-a Dubaija.

Ono od čega Dubai danas živi je – turizam. Iako veli udio ima i bankarstvo i financije te građevina, no to je opet vezano na turizam. Turizam je ono što mi u Hrvatskoj inače preziremo jer “nećemo valjda biti nacija konobara i služavki”. Nego valjda tvorničkih radnika, ili rudara? Uostalom, u turizmu ima posla za visokoobrazovane stručnjake svih vrsta, a ironija je da Hrvati odlaze raditi u Dubai upravo u turizmu!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Luka nije samo ukrcaj i iskrcaj

I dok u Hrvatskoj i dalje prevladava mišljenje da turizam nije ozbiljan posao, da su ozbiljni i profitabilni samo oni poslovi koji uključuju tvorničke dimnjake i tone čelika iako su upravo gubici tih poslova odveli u propast bivšu državu a prijete i ovoj, u Duabiju stvari stoje drukčije.

Naime, dok tamo milijarderi stoje u redu tko će prvi uložiti novac u novi projekt, Hrvatsku ulagači izbjegavaju kao kugu. Zašto, odlično govori izjava spomenutog Sultana: “Danas se stvari mijenjaju. Danas naša uloga nije u luci “, rekao je bin Sulayem. “Naša je uloga od trenutka kad teret napusti tvornicu pa dok ne stigne do potrošačkih vrata.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hyperloop djeluje nadrealno – na skicama možete vidjeti zabrađene žene, spoj jedne kulture koja je u nekim aspektima još u srednjem vijeku, i svemirske tehnologije koja je na samom rubu onog što je danas financijski i tehnološki moguće. A još nadrealnije je da se to sve događa u jednoj maloj zemljici koja je na vrijeme shvatila važnost turizma, transporta i bankarstva, kao poslova 21. stoljeća većih i od nafte!

Dakle, Arapi u Dubaiju grade vlak koji ide brže od zvuka – i koji će biti ne samo šminka za putnike, nego će prebacivati i teret iz luke u unutrašnjost – a nama od Zagreba do Rijeke, koji su međusobno jednako udaljeni kao Abu Dhabi i Duabi,  treba četiri sata! I to najbržim raspoloživim putničkim vlakom – teretnim treba dulje! A da nije bilo Napoleona i Austro Ugarske, vjerojatno ne bismo imali ni prugu ni cestu do Rijeke ni danas: srećom su te zemlje shvatile važnost povezanosti luke i unutrašnjosti.

Rijeka i Zagreb – stoljeće iza Dubaija i Abu Dhabija

Današnje vlasti, ni one u Rijeci ni u Zagrebu, ne razumiju to najbolje, pa je nekoć moćna luka Rijeka pala daleko iza luke Koper.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dok u Kopru s Kinezima ugovaraju tunel prema Austriji a u Dubaiju vlak brži od zvuka, mi desetljećima raspravljamo o novoj pruzi prema Rijeci.

A dok u Hrvatskoj i dalje s prezirom govorimo o turizmu, i s njim povezanim djelatnostima, neke od najbogatijih zemalja svijeta prosperitet grade baš na njima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version