Predrasude u Europi “žilave su”, pokazuju rezultati ankete prema kojoj sedam od deset Europljana (67 posto) smatra da žene nemaju sposobnosti “postati znanstvenice na visokoj razini”.
Takvo mišljenje dijele žene (njih 66 posto) gotovo u jednakom broju s muškarcima (67 posto), prema ispitivanju koje je u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Španjolskoj, Francuskoj te Italiji proveo francuski institut OpinionWay za zakladu L’Oréal.
Samo 33 posto ispitanika ocjenjuje da žene imaju jednake sposobnosti kao i muškarci uspjeti u znanstvenom radu.
“Predrasude prema ženama žilave su”, upozrava Hugues Cazenave, predsjednik instituta OpinionWay.
Nijemci su najbrojniji (71 posto) u mišljenju da žene nemaju sposobnosti ostvariti najveća znanstvena postignuća, a slijede ih Talijani (70 posto), Francuzi i Britanci (64 posto) te Španjolci sa 63 posto.
Na pitanje što nedostaje ženama da se probiju u sam vrh najboljih znanstvenika, najviše je ispitanika odgovorilo da je to nedostatak samopouzdanja (25 posto), zatim manjak profesionalne mreže (21 posto), manjak takmičarskog duha (19 posto), ambicija (15 posto) te konačno nedostatak zanimanja za znanost (12 posto).
No 11 posto ispitanika ocjenjuje da ženama nedostaje ustrajnosti, 9 posto ih drži da ženama nedostaje racionalnog duha, 8 posto smatra da ženama nedostaje praktičnog duha te strogosti (7 posto) i znanstvenih kapaciteta (7 posto).
Prema istoj anketi, samo 10 posto ispitanih osoba drži da u znanosti žene imaju čak više sposobnosti.
Kad je o znanstvenim područjima riječ žene se najbolje snalaze u društvenim znanostima (38 posto), komunikacijama (20 posto) te jezicima (13 posto).
Unatoč svemu, Europljani smatraju poželjnim da u budućnosti sve više žena sudjeluje u znanstvenom radu. Među dobitnicima Nobelove nagrade žene čine tek 3 posto otkako je 1901. ustanovljena ta nagrada i 66 posto ispitanika drži taj broj premalenim.
Bilo bi dobro u budućnosti da Nobelovu nagradu muškarci i žene primaju u jednakom omjeru, ocjenjuje 63 posto anketiranih.
Studija je provedena na reprezentativnom uzorku od 5032 odraslih osoba.
Tekst se nastavlja ispod oglasa