EU odgađa odluku o zabrani benzinaca? ‘Treba biti realan, u tom procesu bit će uništeno oko 600.000 radnih mjesta’

Breton
epa10192988 European Commissioner in charge of internal market Thierry Breton and European Commission Executive Vice-President of the European Commission for A Europe Fit for the Digital Age, Margrethe Vestager (not pictured), give a press conference on the Single Market Emergency Instrument at the European Commission in Brussels, Belgium, 19 September 2022. EPA/STEPHANIE LECOCQ

Europska unija je nedavno postigla dogovor o zakonu kojim se zabranjuje prodaja novih benzinskih i dizelskih automobila od 2035. godine. No Europa u tom pogledu nije jedinstvena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
> Hladni odnosi u vrhu EU-a: Charles Michel i Ursula Von der Leyen više gotovo uopće ne komuniciraju

Nakon što je čelnik BMW-a napao EU da će novim zakonom ljudima legalno oduzimati automobile, sada je stigla i reakcija europskog povjerenika za unutarnja tržišta Thierry Bretona.

Breton je istaknuo da podržava ambiciozne ciljeve, ali upozorava da će ih autoindustrija teško ispuniti. On je naveo da bi EU mogao usporiti plan ukidanja motora s unutarnjim izgaranjem.

“U potpunosti se slažem s ambicijom prelaska na električna vozila, ali treba biti realan. U tom procesu bit će uništeno oko 600.000 radnih mjesta, a da bi proizveli sve te električne automobile, do 2030. godine trebat ćemo 15 puta više litija, četiri puta više kobalta i grafita te tri puta više nikla.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dakle, imat ćemo enormnu potrošnju sirovina i to ćemo dobro proučiti.

Ostatak svijeta nastavit će koristiti motore s unutarnjim izgaranjem ‘nekoliko desetljeća‘ zbog čega sugeriram našim proizvođačima automobila da i dalje rade na motorima s unutarnjim izgaranjem. Konkretno, ja sam za poticanje tvrtki iz EU-a da nastave proizvoditi motore s unutarnjim izgaranjem. Naravno, samo onih tvrtki koje to žele”, kazao je Breton za Politico.

Europski povjerenik je rekao da će njegov tim izraditi niz kriterija za procjenu rasta tržišta električnih vozila, vjerojatno s namjerom da to iskoristi u raspravi tijekom revizije europskih planova 2026. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Revizija je pomaknuta do 2026. pod pritiskom velikih zemalja koje proizvode automobile. Francuska je pozvala na razmatranje “zelenog svjetla” plug-in hibridima nakon 2035. godine dok Njemačka podržava motore s unutarnjim izgaranjem koji rade na sintetička e-goriva.

Prema povjereniku Europske unije, nedavno dogovoreni zakon koji je ključni dio plana EU-a za smanjenje emisija za 55 posto do 2030. – mogao biti ponovno biti ‘na stolu‘ 2026. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.