Odluka o zabrani prodaje novih benzinaca i dizelaša u EU-u nakon 2035. šokirala je mnoge ljude. Pitaju se hoće li moći kupiti druge automobile ili druga prijevozna sredstva. Ali, uvijek postoji iznimka: hoće li superbogati moći kupiti svake godine tisuće basnoslovno skupih i ekskluzivnih benzinaca?
Čini se da hoće.
Mali proizvođači automobila koji godišnje proizvode manje od 1000 vozila mogu odahnuti. A i njihovi bogati kupci. Jer za njih neće vrijediti zabrana korištenja automobilima s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine koja je neki dan donesena na nivou EU-a.
Europski parlament izglasao zabranu prodaje novih benzinaca i dizelaša od 2035. godine
Europski parlament dao je odobrenje za obveznu primjenu nulte stope emisija novih automobila i kombija od 2035. godine, što znači da se za 12 godina više neće moći prodavati novi dizelaši i benzinci. Građani će nakon 2035. godine moći kupovati isključivo nova vozila s nultom stopom štetnih emisija, kao što su npr. električni automobili. U praksi to znači da novi automobili i kombiji na tržištu više neće smjeti ispuštati CO2.
No, ono što vrijedi za siromašne neće vrijediti za superbogate.
Superbogati će moći kupovati automobile s emisijom CO2 nakon 2035. godine – evo kako!
Dobre vijesti za bogate ljubitelje Paganija, Bugattija, Morgana i Donkervoorta ovog svijeta: proizvođači malih automobila i dalje će moći prodavati nove automobile s motorom s unutarnjim izgaranjem u EU-u nakon 2035. To se odnosi na sve proizvođače koji proizvedu do 1000 automobila godišnje, piše teczhle.com
Ovaj tjedan je postalo službeno: svi novi automobili u EU moraju biti bez emisija od 2035. godine. Forme radi, plan još mora proći Europsko vijeće, ali to je samo formalnost. Dakle, sada je izvjesno: od 2035. nadalje proizvođači automobila smiju u EU-u prodavati samo automobile s nultom emisijom (auto bez klasične ’emisije ispušnih plinova’). Međutim, postoji iznimka, prema službenoj izjavi EU-a o planovima. Ta iznimka donosi vrlo dobre vijesti za Paganije i Donkervoorte.
>Europski parlament izglasao zabranu prodaje novih benzinaca i dizelaša od 2035. godine
Ako tekst na web-stranici EU-a shvatimo doslovno, čini se, zasada, da ta točka ističe da se iznimka odnosi samo na proizvođače koji proizvedu ukupno do 1000 automobila godišnje, a ne na proizvođače koji isporuče do 1000 novih automobila godišnje u EU-a. Uzmimo McLaren: proizvodi više od 1000 automobila godišnje, ali isporučuje manje od 1000 automobila godišnje u EU-u.
Da bi vidjeli o kojim se relacijama cijena radi i tko će moći kupovati te automobile, evo zornog prikaza. Ovo je situacija danas, a sigurno će biti skuplje u budućnosti kada će ti rijetki automobili s unutrašnjim sagorijevanjem biti jedini dostupni.
Evo cjenika za npr. Bugatti:
Rank | Model | Price |
---|---|---|
1 | Bugatti Veyron | $1.9 Million |
2 | Bugatti Chiron | $2.9 Million |
3 | Bugatti Mistral Roadster | $5 Million |
4 | Bugatti Divo | $5.4 Million |
5 | Bugatti Centodieci | $8.6 Million |
6 | Bugatti La Voiture Noire | $12 Million |
Izvor: luxe.digital/lifestyle/cars/bugatti-price-list/
Za 2022 Pagani Huayra BC Roadster cijena je 3,500,000$, a za 2022 Pagani Huayra R cijena je 3,100,000$.