Europski izbori: zaustavljen rast izborne apstinencije

Izlaznost birača na izbore za Europski parlament u nedjelju na razini cijele Europske unije procjenjuje se na 43,11 posto, što je neznatno bolje nego na prethodnim izborima 2009., ali je tim rezultatom zaustavljen trend stalnog rasta izborne apstinencije od prvih europskih izbora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Po procjenama koje je objavio Europski parlament, na izbore je izišlo 43,11 posto birača, dok je 2009. svoje biračko pravo iskoristilo 43 posto europskih građana s pravom glasa.

Izbori za Europski parlament održavaju se u 28 zemalja članica. Počeli su u četvrtak, a završavaju u nedjelju, s tim da su u Italiji još otvorena birališta, do 23,00 sata.

Europski parlament je jedina institucija EU-a koja se izravno bira na sveeuropskim izborima. Unatoč postupnom, ali stalnom povećanju ovlasti Europskog parlamenta, jedna od glavnih značajki europskih izbora jest slab odaziv birača, koji stalno opada.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na prvim izborima 1979. glasovalo je 63 posto birača, na drugim izborima 1984. njih 61 posto, zatim 1989. 58,5 posto, 1994. 56,8 posto, 1999. 49,8 posto, 2004. 45,6 posto i 2009. 42,94 posto. Stoga je važan današnji rezultat kojim je taj trend preokrenut.

Međutim, još uvijek postoje zemlje u kojima izlaznost nije bila ni dvadeset posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.