Istražitelj tvrdi: Jedan od pilota Germanwingsa u trenutku nesreće bio je zaključan izvan kabine

Istražitelji pokušavaju objasniti zašto se Germanwingsov Airbus A320, sa 144 putnika i 6 članova posade, zabio u planinu u francuskim Alpama, unatoč relativno vedrom nebu. Objavljeno je kako su preslušali audiozapis iz kokpita, a već su i počele curiti prve informacije, pa tako New York Times izvještava o čudnim događajima prije nego se zrakoplov srušio.

Jedan od istražitelja, kojeg NY Times nije imenovao, otkriva kako se iz snimke koju su preslušali zapravo može zaključiti kako je jedan od pilota, na letu iz Barcelone u Düsseldorf, napustio kokpit prije nego je zrakoplov počeo ponirati. Da sve bude još čudnije, nije samo napustio kokpit, nego se u njega nije mogao vratiti, iako je pokušavao.

“Pilot kuca na vrata, ali nitko ne odgovara. Udara vrata jače, ali i dalje nema odgovora. Jednostavno ga nema. Možete čuti kako pokušava razbiti vrata”, navodi jedan od istražitelja, te dodaje kako nije jasno zašto je pilot napustio kokpit. “Ono što je sigurno je da je na samom kraju leta drugi pilot u kokpitu bio sam i svom kolegi nije otvorio vrata”, objašnjava.

Novi podaci još produbljuju misterij

Novi podaci samo produbljuju misterij o mogućim uzrocima pada zrakoplova jer je desetak minuta silazio s visine od 38.000 stopa, a tijekom tog perioda nikakve komunikacije iz aviona s kontrolorima leta nije bilo niti je zabilježena ikakva aktivnost koja bi upućivala na izvanrednu situaciju. Zrakoplov je u trenutku zabijanja u planinu letio dovoljno brzo da se raspadne u sitne komade i da nema preživjelih putnika ni članova posade.

Službeno je objavljeno sasvim malo detalja o istrazi, a glasnogovornica agencije BEA za New York Times je odbila komentirati otkriće anonimnog istražitelja. “Naše ekipe nastavljaju s analizom sadržaja snimke. Čim budemo imali točne podatke, sazvat ćemo press konferenciju”, izjavila je Martine del Bono.

Tužitelji u Marseilleu, koji su pokrenuli neovisnu istragu o mogućem počinjenju kaznenog djela u vezi s ovom nesrećom, nisu bili dostupni za komentar NY Timesu.

Dosad je pronađeno kućište druge crne kutije, koja bilježi sve tehničke podatke o avionu tijekom leta, pa potraga za memorijskom karticom s podacima još traje. Pretpostavka je da je od siline udarca izbačena iz teško oštećenog kućišta, a moguće je i da je uništena.

Čudna je činjenica da nije bilo komunikacije među pilotima

Šef istražiteljske agencije BEA-e Rémi Jouty objasnio je kako je posljednja poruka iz kokpita odaslana u 10:30 ujutro i činilo se da let ide prema planu, ali je nekoliko minuta kasnije zrakoplov iz zasad nerazjašnjenih razloga počeo ponirati. U 10:40 sati i 47 sekundi avion je posljednji put zabilježen na radaru. Nejasno ostaje zašto je posada čitavo vrijeme poniranja šutjela. Zbog toga neki stručnjaci, koji nisu dio istrage. smatraju da je pilote možda onesposobio kakav neočekivani događaj, poput požara ili pada tlaka.

Francuski istražitelj za NY Times je rekao kako je uznemirujuće što piloti međusobno nisu komunicirali tijekom posljednjih minuta leta i napominje da nije moguće isključiti mogućnost da je ta šutnja bila namjerna. “Meni se to čini čudno: jako dugo poniranje normalnom brzinom bez ikakve komunikacije, a vrijeme je pritom bilo sjajno”, ističe.

On također smatra da je moguće da su piloti možda bili onesposobljeni nekim događajem poput pada tlaka. “Iako svi piloti uz sebe imaju maske s kisikom, prije nego ih stave moraju postati svjesni da dolazi do dekompresije. Ako iz bilo kojeg razloga ne bi shvatili što se događa na vrijeme, onesvijestili bi se. Zasad ništa ne upućuje na tehnički kvar pa moramo razmatrati i mogućnost nečije namjere’, dodaje.

Francuski ministar unutarnjih poslova Bernard Cazeneuve je za francuske medije rekao kako terorizam u ovom trenutku nije “vjerojatna hipoteza”, iako ni jedna teorija nije u potpunosti isključena.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/nytimes
Photo: fah