Bivši stand-up komičar i glumac, čelnik slovenske lijeve Vlade Marjan Šarec “savjetovao” je poduzećima u vlasništvu države da ne objavljuju plaćene oglase u medijima koji po njemu promoviraju govor mržnje i netoleranciju; odnosno da se oglašavaju samo na onim medijima koji odgovaraju svjetonazoru njegove vlade.
“Želim upozoriti da takvi sadržaji, poput homofobije i rasizma, truju društvo i unose razdor u ionako krhku toleranciju i suživot, te dodatno zamagljuju granicu onoga što je još dopustivo”, ustvrdio Šarec tako vršeći pritisak na državne firme koje se oglašavaju slovenskim medijima.
Slovenski ljevičar Šarec dodaje da vjeruje kako namjera marketinških službi državnih poduzeća nije takva, ali da plaćenim oglasima na platformama koje šire govor mržnje daju mogućnost njihovim korisnicima da to shvate kao financijsku potporu i slaganje s društveno neprihvatljivim stajalištima.
Slovenski premijer se tako našao mjerodavnim odlučivati o tome koja su politička ili bilo koja druga razmišljanja društveno prihvatljiva ili neprihvatljiva.
šarec traži od državnih firmi da se obvežu kako neće propagirati netoleranciju
Šarec je pozvao tvrtke u većinskom vlasništvu države da se kao “društveno odgovorna” poduzeća etičkim kodeksom obvežu da neće sudjelovati u propagiranju netolerancije i govora mržnje niti u tome pomagati.
Ured za informiranje slovenske vlade pojasnio je da se radi o reakciji na pozive aktivista koji su uslijedili nakon rasprave na društvenim mrežama.
Rasprava se vodila o tome treba li se Šarčeva vlada izjasniti o praksi po kojoj tvrtke u vlasništvu države objavljuju plaćene oglase u medijima i na platformama desnice koji izvještavaju o migrantima, azilantima, muslimanima, te pripadnicima manjina s obzirom na spolnu orijentaciju drugačije nego bi Šarčeva vlada to htjela.
U kampanji aktivista pri tome su se osobito spominjali plaćeni oglasi Telekoma Slovenije (TS), nacionalnog teleoperatera, ali i Pošte Slovenije, osiguravajućeg društva Sava, Petrola, Triglav osiguranja i energetskog poduzeća GEN-I, primjerice na televizijskom kanalu “Nova24tv” i tjednik “Demokracija”.
Aktivisti kao primjer kako bi trebala djelovati vlada da ograniči financiranje takvih platformi navode sličnu akciju u SAD-u i Europi koja je rezultirala prestankom objavljivanja oglasa nekih velikih korporacija na medijskim platformama poput Breitbarta kojega je osnovao nekadašnji glavni savjetnik Donalda Trumpa Steve Bannon.
Tekst se nastavlja ispod oglasa