Gdje ste demografi i sociolozi?

Željko Cvrtila
Foto: Snimka zaslona

Komentar čitatelja

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cvrtila o romskim i srpskim naseljima: Većinski građani postaju građani drugog reda

Sedamdesetih godina prošloga stoljeća u SR Njemačkoj je postojalo pravilo, koliko % stranih radnika može biti na kojem području. Postojao je i pojam “überlastetes Gebiet”, tj. preopterećeno područje i tamo se novi stranci nisu mogli doseljavati, ni kao “gastarbajrteri”..
To se pravdalo potrebom učinkovite integracije stranaca i izbjegavanjem stvaranja geta i subkultura stranaca.
To je neko vrijeme funkcioniralo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Onda je došao val “multikulti”, tj. toleriranja više paralelnih kultura.
To je raslojilo društvo, pa je gđa Merkel javno obznanila: Multikulti je mrtav. Postoji “Leitkultur”, tj. vodeća, dominantna kultura, a ostale kulture su prijelazni oblici u procesu integracije.
Dio romske populacije odbija integraciju, jer je komotnije biti doživotno (i kroz više generacija!) na državnim jaslama, nego raditi.

A dio srpske populacije je načelno protiv Hrvatske i koristi svaku priliku da joj oteža svakodnevicu. To je vječno “ucviljena nejač”, nacionalni kalimeri sa strojnicama i šubarom s kokardom u ormaru.
To se ne bi smjelo izgubiti iz vida.
Gdje je rješenje?
Gdje ste demografi i sociolozi?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.