Ministar Siniša Hajdaš Dončić izjavio je u utorak kako očekuje da bi Hrvatske ceste mogle sredinom ljeta raspisati natječaj za izgradnju Pelješkog mosta, a da bi ugovor mogao biti potpisan već krajem ove godine.
Procijenjena vrijednost izgradnje Pelješkog mosta
“Postoje strogo utvrđena pravila i strogo utvrđen vremenski tok pripreme kompletne dokumentacije za aplikaciju za izgradnju povezivanja hrvatskog juga zajedno s pristupnim cestama. Sukladno natječaju, studija izvodivosti treba biti gotova do kraja petog mjeseca. Nakon toga, uz reviziju samog projekta i reviziju studije utjecaja na okoliš, za koju vjerujemo da će biti gotova sredinom ljeta, više nema nikakvih prepreka da Hrvatske ceste ne raspišu natječaj za izgradnju. U idealnim uvjetima možemo govoriti o koncu ove godine za potpisivanje ugovora, pod pretpostavkom da natječaj prođe bez žalbi”, izjavio je Hajdaš Dončić na marginama konferencije o poslovanju trgovačkih društava u državnom portfelju.
Dodao je da procijenjena ukupna vrijednost izgradnje Pelješkog mosta zajedno s pristupnim cestama oko 220 milijuna eura, ali da će u konačnici cijena biti utvrđena javnim natječajem. “Dakle to može biti i manje ili oko te cijene”, kazao je ministar.
Naglasio je da sada predstoji dokazivanje, lobiranje i borba za iznose sufinanciranja iz EU fondova. “Po mom sudu, to ne može biti manje od 50 posto, no očekujemo da će biti blizu 85 posto”, rekao je Hajdaš Dončić, istaknuvši da će se natječaj raspisati, dok će se konačna odluka o sufinaciranju čekati.
Državne subvencije samo za usluge od državnog interesa
U sklopu konferencije Hajdaš Dončić je predstavio stanje u javnim poduzećima iz svog resora, koje su godinama bila među najvećim korisnicima državnih subvencija, istaknuvši pritom da će se državne subvencije u tom resoru održati samo za usluge u interesu države, poput javnog linijskog prometa.
Sve ostalo, što se do sada pokrivalo državnim subvencijama, naglasio je, treba u što većoj mjeri ‘prebaciti’ na EU fondove.
Gotovo isključivo iz EU fondova, dodao je, ubuduće će se morati financirati i cestogradnja, jer HAC-u i ARZ-u do 2019. nedostaje 25 milijardi kuna za pokrivanje njihovih kreditnih obveza, a te se stare obveze ne mogu refinancirati pod povoljnijim uvjetima od onih pod kojima su te tvrtke dobivale kredite za izgradnju cesta.
Iako se odustalo od monetizacije duga autocesta modelom koncesije, uskoro će se krenuti u inicijalnu ponudu 51 posto dionica HAC-ONC-a, “jer bez monetizacije duga HAC-a i ARZ-a nema smanjenja deficita niti javnog duga”, istaknuo je Hajdaš Dončić.
U Vukovar se uložilo 350 milijuna kuna
Ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak poručio je tijekom izlaganja o stanju javnih poduzeća iz energetskog resora, da će “politika pomoći inženjerima u istraživanju nafte i plina”. Osvrnuo se i na kritike prema kojima istraživanje Jadrana forsiraju oni koji ne vole Hrvatsku i ne vode računa o njezinim resursima, kazavši da mu nitko nema pravo odreći domoljublje. Borbu s predizbornim floskulama ostavite meni, a vi radite svoj posao, poručio je Vrdoljak.
Ministar poljoprivrede Tihomir Jakovina istaknuo je zadovoljstvo radom Hrvatskih šuma i Hrvatskih voda, a na kritike prema kojima je u zadnje tri godine ulagački zanemaren Vukovar, odgovorio da se tamo za to vrijeme uložilo najmanje 350 milijuna kuna.