HGK: Hrvatska bez značajnijih pomaka

Washington/Zagreb, 27.10.2015 - Hrvatska je u najnovijem izvješæu Svjetske banke "Doing Business 2016.", prema novoj metodologiji, po uvjetima poslovanja zauzela 40. mjesto meðu ukupno 189 zemalja svijeta. U najnovijem izvješæu "Doing Business 2016." Svjetska banka je izmijenila metodologiju, pa je tako lani Hrvatska prema izmijenjenoj metodologiji zauzela 39. mjesto, a ne 65. kako je prvotno bilo objavljeno. infografika HINA/ Zvonimir KUHTIÆ/ ua

Svjetska banka objavila je rezultate istraživanja Doing Business 2016. koje se odnosi na 189 zemalja, u kojem je došlo do znatne izmjene u rangiranju zemalja, i to zbog promjene metodologije, u odnosu na prethodna istraživanja, navodi HGK.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Promjena metodologije odnosi se na povećanje kvalitete istraživanja većim brojem indikatora koji određuju ocjenu prema pojedinim pitanjima i određene izmjene u ponderima pojedinih pitanja u određivanju ukupne ocjene. Tako su, kod četiri indikatora (građevinske dozvole, dostupnost električne energije, registriranje imovine, provođenje ugovora), pored kvantitativnih ocjena, uvedene kvalitativne ocjene, odnosno mjerenje kvalitete pružene usluge. Pored toga, revidirano je područje međunarodne trgovine u kojem je fokus stavljen na najvažnije izvozne proizvode i najvažnije trgovinske partnere, a uvedeni su i novi indikatori vezani uz regulaciju tržišta rada. Po tako uobličenom istraživanju Hrvatska je znatno poboljšala svoj rang u odnosu na metodologiju u prošlogodišnjem istraživanju te nije bila na 65. već na 39. mjestu među promatranim zemljama. Prema recentnoj metodologiji, u ovoj je godini došlo do blagog pada, i to za jedno mjesto te je zauzela 40. mjesto. Razlike među pojedinim pitanjima koja određuju ukupan rang ogromne su.

Zahvaljujući pristupanju Europskoj uniji, Hrvatska je zauzela prvo mjesto na rang listi prema otvorenosti granica za robnu razmjenu, ali je zato prema uvjetima pokretanja poslovanja bila 83., a prema pribavljanju građevinskih dozvola čak 129., što je ujedno i najlošiji rang Hrvatske prema pojedinim pitanjima. U odnosu na prošlu godinu, najviše je poboljšan rang kod registracije imovine te upravo kod pokretanja poslovanja, a najviše pogoršan kod dobivanja kredita, što je očekivani rezultat s obzirom na visoki udio nenaplativih i teško naplativih kredita u bankarskom sektoru. U odnosu na ostale članice Europske unije, Hrvatska je zadržala isto, dvadeset i prvo mjesto, kao i u prošloj godini. Iza Hrvatske su ostale Mađarska, Belgija, Italija, Cipar, Grčka, Luksemburg i Malta.

S obzirom na poboljšanje ili pogoršanje ranga na ukupnoj ljestvici rezultat Hrvatske bitno ne odstupa u okviru EU. Tako je jedanaest članica pogoršalo svoj rang, pri čemu najviše Malta, sedam zemalja ga je popravilo, najviše Cipar i Slovenija, a deset ih je zadržalo isto mjesto na ljestvici. Ukupan rang članica Europske unije ostao je gotovo neizmijenjen i iznosio je 30,8. Kao zaključak se nameće da je izmjena metodologije i pristupanje Hrvatske EU znatno poboljšalo položaj Hrvatske u istraživanju Doing Business, ali da tijekom prošle godine nije došlo do značajnijih pomaka koji bi poboljšali rang Hrvatske. Drugim riječima, i dalje u nekim pitanjima druge zemlje napreduju brže od Hrvatske pa tako dolazi do pada na ljestvici, zaključuju iz HGK.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.