Hrvatski izlagači predstavljaju se na Međunarodnom sajmu poljoprivrednih proizvoda World Food Moscow koji se održava od 15. do 18. rujna u Moskvi. Radi se o devet izlagača; Kor Neretva, PG Sršen, Frigo Bonsai, Nacionalni trgovački lanac, Jasenska, Podravka, Sardina, Fami i Udruga Mandarina, najavljeno je iz Hrvatske gospodarske komore (HGK).
„Nadamo se da ćemo uspostaviti uspješne poslovne kontakte, a isto tako planiramo nastaviti i uspješnu suradnju s HGK kojoj ovom prilikom želim zahvaliti na pomoći u organizaciji sajma i pri prikupljanju kontakata stranih partnera jednako kao i Veleposlanstvu RH u Rusiji, a moram istaknuti kako već u veljači planiramo nastup na sajmu Fruitlogistica u Berlinu“, rekao je predsjednik Udruženja Mandarina iz Opuzena Miodrag Kiridžija.
Uz brojne ruske i strane posjetitelje, izložbeni prostor HGK posjetio je i veleposlanik RH u Ruskoj Federaciji, gospodin Igor Pokaz te prvi tajnik i gospodarski savjetnik, gospođa Sanja Sić Zagoršćak. Osim toga, u suradnji Predstavništva HGK i Veleposlanstva RH dogovoreni su i poslovni sastanci s partnerima iz Ruske Federacije i Bjelorusije, a izložbeni prostor HGK posjetili su i strani partneri iz ostalih zemalja.
Unatoč restrikcijama uvoza tvrtke su procijenile da bi bilo korisno nastupiti na sajmu zbog velike posjete brojnih stranih partnera i kao temelj budućeg poslovanja s ruskim partnerima. „Hrvatski proizvođači mandarina tradicionalno izvoze na rusko tržište, a restrikcije uvoza doprinijele su preorijentaciji proizvođača mandarina na nova tržišta kao sto su Slovačka, Češka, Njemačka, ali proizvođači mandarina imaju namjere i dalje izgrađivati dobre poslovne odnose s ruskim partnerima te pratiti razvoj situacije vezan za restrikciju uvoza“, pojasnio je Dražen Miloloža iz Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK.
WorldFood Moscow jedan je od najznačajnijih sajmova prehrane u Rusiji po površini, segmentu tržišta koji obuhvaća i interesu profesionalne javnosti. Na sajmu sudjeluju tvrtke iz 69 zemalja (najavu posjete sajma potvrdilo više od 50 tisuća poslovnih osoba uključujući predstavnike veleprodajnih i maloprodajnih tvrtki i trgovačkih lanaca iz 43 grada Ruske Federacije), a tematika sajma obuhvaća sve sektore prehrambene industrije te kompletan asortiman prehrambenih proizvoda. „Upravo zbog toga, predmetni nastup naših izlagača važan je za prezentaciju njihovih poslovnih mogućnosti i otvaranje moguće suradnje s tvrtkama Ruske Federacije, ali i drugih zemalja koje sudjeluju na ovoj manifestaciji“, rekao je direktor predstavništva HGK u Ruskoj Federaciji Jakov Despot.
Hrvatske tvrtke prepoznale su važnost ruskog tržišta te su se neke od njih već uspješno pozicionirale na tom tržištu kao što su Podravka, Atlantic i drugi, a neke tek ulaze na ovo zahtjevno svjetsko tržište kao što je primjerice prehrambena industrija Fami. Primjera radi, prošle godine izvoz poljoprivredno prehrambenih proizvoda u Rusiju iznosio je 21 milijun dolara. Riječ je o jednom od najznačajnijih tržišta Europske unije za plasman europske hrane, a hrvatske institucije koordiniranom suradnjom doprinijet će boljem pozicioniranju hrvatskih proizvođača i pomoći boljoj promociji hrvatskih brendova i turizma.
Hrvatske tvrtke izrazile su zadovoljstvo zbog nastupa na sajmu i potpori HGK, Veleposlanstva RH u Rusiji i Hrvatskoj turističkoj zajednici u Rusiji.