Site icon narod.hr

Mrsić: obitelj primala mirovinu 20 godina od pokojnog člana

Ministar rada i mirovinskog osiguranja Mirando Mrsić izjavio je danas kako u Hrvatskoj ima 485 ljudi s prebivalištem u RH i 9000 u inozemstvu i koji nemaju OIB(osobni identifikacijski broj) i kako nitko ne može dobiti mirovinu bez OIB-a da bi se spriječile prevare. Naveo je slučaj korisnika koji je umro prije 20 godina i njegova obitelj je primala uredno mirovinu 20 godina s čime je oštetila državni proračun za 475.000 kuna. Mrsić smatra da bi samo zbog tog slučaja sustav OIB-a bio dobar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na novinarski upit je li moguće da će naći još nepravilnosti u ovim slučajevima, Mrsić je rekao kako postoji velika mogućnost, a da bi do šestog mjeseca trebale stići potvrde o životu za 9000 ljudi koji žive u inozemstvu koji nemaju OIB.

„Imali smo 1 300.000 kuna nepripadajućih isplata i uspjeli smo skoro za 2 trećine ta sredstva naplatiti. Koji su učinci ovoga? Jednostavnija provjera života i smrti, smanjen je rizik od nepripadno isplaćenih mirovinskih primanja. Samo jedan mjesec neprikladno isplaćenih mirovina je godišnje potencijalni rizik od 4 milijuna kuna,“ ocijenio je Mrsić.

Mrsić je naveo uvođenje kompletne baze mirovinskog osiguranja vezanog za OIB. „Zatekli smo kad smo započeli 1.rujna.2012. da u sustavu mirovinskog osiguranja od 1,2 milijuna osiguranika 125 tisuća nije imao OIB. Krenuli smo u razmjenu podataka s poreznom upravom, MUP-om, sve da se za OIB vežu konkretni osiguranici. Do listopada 2013. smo uspjeli više od 80.000 umirovljenika dodijeliti OIB i oni su nastavili normalno primati mirovinu.“

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tvrdi kako je cilj Zavoda za mirovinsko osiguranje transformirati ga u smjeru modernih zavoda zapadnih zemlja i navodi kako će se to učiniti podizanjem razine kvalitete usluga i racionalizacijom troškova poslovanja, te prelaskom na elektronički način djelovanja kako bi se spriječile moguće malverzacije i olakšalo uporabu sustava korisnicima.

„Ovo je tek početak, a rezultati će se vidjeti sljedećih godina. Cilj je podignuti razinu kvalitete usluga da korisnici ne čekaju pred šalterima i da racionaliziramo troškove poslovanja. Kad govorimo o racionalizaciji u odnosu na 2011. troškovi su smanjeni za 22 posto, smanjen broj zaposlenih, ali ne na račun kvalitete koja se povećala u zadnjih dvije godine,“ naveo je Mrsić na današnjoj konferenciji za novinare i dodao kako se smanjuje broj unutarnjih ustrojbenih jedinica za 60 % i broj rukovodećih radnih mjesta za 68 %.

Mrsić navodi da otkada su prava rada integrirana u sustavu OIB-a te kako se je uspostavila elektronička razmjena podataka s više od 40 ustanova u RH, broj korisnika se utrostručio.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Novi iskorak je uvođenje E-prijave. 1.siječnja.2014. stupio je zakon da se radnika treba prijaviti u roku od 24 sata. Od prvog travnja ove godine sustav je automatiziran i može se prijaviti na mirovinski sustav elektronskim putem kako bi se omogućila bolja kontrola. Spajanje inspektorata rada s ovim sustavom je zadaća kako bi se u bilo kojem trenutku imali pred sobom broj zaposlenih, vrijeme kad su zaposleni i prijavljeni kako bi rad inspektorata bio što efikasniji,“ objasnio je Mrsić i dodao kako je prosjek koliko traje obrada prijave u Zavodu za mirovinsko osiguranje 21 sat.

„Kad govorimo o iskustvima u prva tri mjeseca, svega je bilo 9 % zakašnjelih prijava što govori da su poslodavci prihvatili ovaj sustav i da se razumije. Za kašnjenje slijedi prekršajna prijava ako se ne prijavi radnika na vrijeme. Nema faktora ljudske greške, a s druge strane radnici se mogu prijaviti unaprijed. Išlo se da što više bude prilagodljiv korisnicima,“ tvrdi Mrsić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version