Ministar turizma Darko Lorencin posjetio je Republiku Koreju te se tom prilikom susreo s Kim Jongdeok-om, korejskim ministrom kulture, sporta i turizma. Jongdeok je izrazio zadovoljstvo što će se sljedeće Izvršno vijeće UNWTO-a održati upravo u Hrvatskoj, dodavši kako je ovo pravo vrijeme za održavanje sastanka između hrvatske i korejske delegacije.
Korejski ministar naglasio je kako je upoznat s velikim zanimanjem korejskih turista za našom zemljom, posebice hrvatskom kulturom, a čemu je uvelike pridonio popularni korejski reality show koji je sniman u Hrvatskoj.
Jongdeok je poručio kako je najbolja preporuka i promocija za Hrvatsku činjenica što se ljudi koji su je jednom posjetili najčešće i vraćaju. Kako je rekao, korejski turisti više ne percipiraju Hrvatsku kao zemlju u kojoj je bio rat, već kao zanimljivu destinaciju s prekrasnom obalom, bogatom kulturom i gostoljubivim domaćinima.
Lorencin je pozvao Jongdeoka da dođe u službeni posjet Hrvatskoj, s obzirom da je Jongdeok, zbog poziva da postane korejski ministar, morao otkazati svoje planirano putovanje u Hrvatsku.
Ministar Lorencin se susreo i s vodećim ljudima korejskog udruženja turističkih agencija (Korea Association of Travel Agents – KATA). Ministar je tom prilikom predsjedniku KATA-e, Yang Mooseung-u te predsjednicima uprava najvećih korejskih turističkih agencija, među kojima su Hanjin Travel, Hana tour, Naeil tour i Modo tour, predstavio hrvatski turizam i buduće investicije, prije svega brownfield investicije vezane uz bivšu vojnu imovinu.
Lorencin je naglasio kako je Hrvatska prošle godine ostvarila 13 milijuna dolazaka i 73 milijuna noćenja, te da do kraja ove godine očekujemo povećanje u dolascima od oko 4,5 posto te u noćenjima od oko 2 posto.
Yang Mooseung je poručio kako je Hrvatska trenutno jedna od najpopularnijih destinacija u Koreji, te da korejski turoperatori, koji u svojoj ponudi imaju Hrvatsku, ove godine bilježe i do 600 posto više prometa u odnosu na prošlu godinu. Također, dodao je kako se nadaju da će i hrvatski turisti sve više posjećivati Koreju.
S ciljem postizanja što boljih rezultata, razgovaralo se i o dodatnim marketinškim aktivnostima, odnosno smjernicama za bolju promociju Hrvatske na korejskom tržištu. Većina korejskih turista idu na putovanja u trajanju od oko 12 dana, te tom prilikom spajaju nekoliko destinacija, primjerice Mađarsku, Austriju, Češku, Slovačku i Hrvatsku. Popularna je i tura u trajanju od oko devet dana u sklopu koje Hrvatsku spajaju sa Slovenijom ili Crnom Gorom. Korjeskim turistima su pri putovanjima najbitnije avionske linije, i to u razdoblju od proljeća do jeseni. Kako ih od hrvatskih destinacija najviše zanima Dubrovnik, zaključeno je kako bi bilo dobro dodatno raditi na unapređenju avionskih veza. U tom se konteksu spomenula mogućnost uvođenja direktne linije s Hrvatskom ili pak uvođenje učestalijih linija iz Praga i Beča prema Zagrebu i Dubrovniku.
O tome je Lorencin razgovarao i sa predstavnicima Korean Aira, prvom azijskom kompanijom koja je otvorila čarter letove u Hrvatsku u 2010. godini. Keehong Woo, potpredsjenik ove avio kompanije, naglasio je kako se sve veći broj azijskih turista odlučuje na putovanja pri čemu žele posjetiti nekoliko zemalja. Poručio je kako je Hrvatska korejskim turistima još uvijek nova destinacija zbog čega će povećati i broj čarter letova koje trenutno imaju za Hrvatsku, i to u periodu od svibnja do rujna.
Ministar Lorencin je izrazio otvorenost Ministarstva turizma i Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture kako bi se razmotrile sve mogućnosti za uspostavljanje direktnog leta iz Koreje u Hrvatsku. Naglasio je kako je Hrvatska lako dostupna zemlja jer su neki europski gradovi, primjerice Beč, Budimpešta ili Minhen udaljeni tek nekoliko sati vožnje, te da imamo jako dobru i kvalitetnu infrastrukturu. Također, Lorencin je naglasio kako projektom Hrvatska 365 podržavamo različita tržišta i to izvan glavne turističke sezone, pri čemu želimo promovirati različite turističke proizvode koji su vrlo zanimljivi i korejskim turistima.
Podsjetimo, ministar Lorencin ovaj će tjedan posjetiti Koreju, Japan i Kinu, s ciljem unapređenja suradnje na području turizma i intenziviranja turističkog prometa prema Hrvatskoj.
Tekst se nastavlja ispod oglasa