Site icon narod.hr

Braniteljska zadruga novi koncesionar u splitskoj luci

Foto: fah

Braniteljska zadruga Legio Quarta novi je koncesionar za privez i odvez brodova u gradskoj luci Split, zamijenivši u tom poslu Trajektnu luku Split, pri čemu će radnici nastaviti raditi za novog koncesionara, izjavio je u srijedu predsjednik Hrvatske udruge radničkih sindikata Ozren Matijašević.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Matijašević je na konferenciji za novinare kazao kako trajektna luka nije plaćala naknadu za koncesiju, zbog čega im je dug narasao na više od četiri milijuna kuna. Napomenuo je kako je riječ o trećoj trajektnoj luci po prometu na Mediteranu, u kojoj dosadašnji koncesionar nije plaćao koncesiju, zakidao je radnike na plaćama da bi sebi uzimao profit. Prozvao je DORH, kojemu je 22. travnja podnio kaznenu prijavu zbog mogućih kaznenih djela pranja novca, da se još o tome nije oglasio.

Matijašević: Trajektna luka Split lagala da nije dužna za koncesiju

“U luci su mjesecima javnost lagali da nisu dužni naknadu za koncesiju, a sada se vidi tko laže. Činjenica je i da su radnici, njih 41 koji su radili kod takvog poslodavca godinama, prešli raditi kod novog koncesionara. Zajedno s njima i prethodno otpušteni radnik. Plaće su im sada više od dvostruko veće nego što su bile kod bivšeg koncesionara, a iznosile su minimalnu plaću u Hrvatskoj. Radnici od jučer na privezu i odvezu brodova rade u braniteljskoj zadruzi Legio Quatro i ovo mora biti putokaz braniteljima i čitavom društvu kako u svim sličnim slučajevima postupati s bahatim poslodavcima”, kazao je Matijašević.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za rješenje problema u gradskoj luci pohvalio je Lučku upravu i njeno Upravno vijeće te resornog ministra Olega Butkovića i njegov tim, koji su uspješno cijeli slučaj priveli kraju. Izrazio je uvjerenje da je to sretni početak za splitsku luku i radnike koji rade na privezu i odvezu brodova, koji će sada od svog rada i plaće moći dostojno živjeti sa svojim obiteljima.

Bivšeg koncesionara, Trajektnu luku Split, prozvao je da je godinama radio poslove priveza i odveza brodova iako nije za to plaćao koncesiju, kao i da je godinama činio kaznena djela, “o čemu je sindikat uredno obavještavao nadležne institucije koje su cijelo vrijeme šutjele”. Kada je bivši koncesionar plaće smanjio na minimalac, podsjetio je Matijašević, radnici su se pobunili, sindikalno se organizirali na drugačiji način i krenuli u borbu koja je rezultirala da poslodavac, koji je dosad radio štetu društvu i radnicima, više nije u poziciji to nastaviti raditi. Najavio je da će radnici uskoro tužiti bivšeg koncesionara, koji im radi probleme jer ih ne želi odjaviti kako bi se mogli prijaviti kod novog poslodavca.

Pralija: Ovo je putokaz da radnici zajedništvom mogu srušiti bilo koga

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novim raspletom situacije u luci iznimno je zadovoljan i dopredsjednik Nezavisnog sindikata radnika Trajektne luke Split Denis Pralija, koji je napomenuo da je radnička borba trajala devet mjeseci, da su radnici u sve skrenuli ne znajući ništa, ali ih je zajedništvo ujedinilo. Stoga vjeruje da će to biti putokaz i ostalim radnicima u Hrvatskoj da samo zajedništvom mogu srušiti bilo koga.

“Bivšem poslodavcu najviše zamjeramo što nije komunicirao s radnicima. Tu ima ljudi koji su jako dugo u firmi, ali nikada nisu upoznali vlasnika. Je li dovoljno da vam kažem s kim smo imali posla? Nitko ga nikada nije upoznao, nije se nikada spustio među ljude koji mu donose novce. Nikad nismo imali više posla, a on nas stavio na 2.500 kuna. Ovo je velika luka i tu se vrte ogromni novci. Sramota je da radnici zarađuju te novce, a nemaju ništa od toga. Odlučili smo uzeti stvar u svoje ruke i evo došlo je do ovoga”, zaključio je Pralija.

Trajektna luka Split nastala je pretvorbom poduzeća “Održavanje i izgradnja luka”. Imali su koncesiju za privez i odvez brodova i ostvarivali prema važećoj tarifi sredstva dostatna za pozitivno poslovanje i isplatu plaća. Splitska luka godišnje ima 17.000 uplova i isplova, od čega većina otpada na domaći linijski promet, a ostatak na međunarodni i teretni promet. Kroz luku Split godišnje prođe oko 700.000 vozila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version