Mostov saborski zastupnik Miro Bulj upozorio je u utorak kako se zadarska luka Gaženica daje u dvadestogodišnju koncesiju pod netransparentnim i ekonomski neisplativim uvjetima.
“Za izgradnju te luke uloženo je ukupno oko 1,5 milijardi kuna osiguranih putem kredita stranim bankama, daje se na 20 godina turskoj kompaniji s upitnim referencama u Hrvatskoj za samo nešto više od 32 milijuna kuna”, poručio je Bulj nakon stanke u Hrvatskom saboru.
Protivi se, kaže, takvoj netransparentnoj i ekonomski neisplativoj koncesiji, napominjući da Most i Akcija mladih u Zadru od početka natječaja za koncesiju u Gaženici upozoravaju kako je potreban veći angažman resornog ministarstva i Vlade, jer Lučka uprava Zadar nema ljudskih kapaciteta kako bi provela uspješan natječaj o koncesiji za obavljanje putničkog prometa koji uključuje i promet brodova na kruzing putovanjima. “To se pokazalo točno, jer je pristigla samo jedna ponuda”, navodio je Bulj.
Koncesionaru je raskinut ugovor u putničkoj luci Gruž
Ne zna se, ističe, koje su reference kompanije Zadar International Port Operation, jer je u kolovozu 2017. osnovana u Zagrebu ciljano za taj natječaj, a iza nje, kaže, stoji turska grupacija Global Ports Holding. “Interesantno, toj tvrtki je zbog nepravilnosti ministarstvo raskinulo predugovor za koncesiju u putničkoj luci Gruž u Dubrovniku”, upozorio je i upitao zašto se uporno uskraćuje uvid u natječajni postupak.
Bulj je rekao i kako turska tvrtka, koja je odlukom Upravnog vijeća Lučke uprave dobila koncesiju na 20 godina, puno toga ima na raspolaganju za malo novaca. “Osim osnovnih poslova vezanih uz privez i odvez brodova, ukrcaj i iskrcaj putnika, ima i ugostiteljske usluge putnicima u Gaženici, uljučujući primjerice i uslugu bežičnog interneta. Dakle, za ekskluzivno korištenje cijele izgrađene putničke infrastrukture vrijedne milijardu i pol kuna, oni nude na 20 godina 1,6 milijuna kuna godišnje koncesijske naknade plus varijabilni dio zarade u iznosu dva odnosno šest posto”, kazao je.
Upozorio je i kako bi u 20 godina, koliko traje koncesija, Hrvatska dobila nešto više od 32 milijuna kuna, a samo godišnja rata povrata kredita je 7 milijuna kuna. Naveo je i kako Turci nude zapošljavanje 28 ljudi, a obećavalo se prilikom izgradnje luke zapošljavanje čak tisuću radnika.
Most nudi osnivanje gospodarskog klastera
“Most nudi osnivanje gospodarskog klastera putem kojeg bi Lučka uprava Zadar dobila svu potrebnu pomoć da samostalno obavlja sve te poslove, sama iznajmljuje prostore za sporedne djelatnosti i zaposli s vremenom jednako i više ljudi”, poručuje Bulj.
Izvor: narod.hr