Jurica Cafuk iz Vidovca četvrta je generacija poljoprivrednika u obitelji. Iako poljoprivreda nije lak posao, Jurica Cafuk nastoji ljubav prema poljoprivredi prenijeti i na svoju djecu. U izboru za najboljeg mladog poljoprivrednika ušao je među deset finalista stoga je za Narod.hr rekao nešto o svom OPG-u i prirodnim proizvodima.
Čime se na svom OPG-u bavite i što je ključni razlog da ste se našli među finalistima izbora za najboljeg mladog poljoprivrednika?
Da budem iskren, nisam ni znao da sam došao do užeg kruga izbora. Na natječaj za najboljeg mladog poljoprivrednika me prijavila savjetodavna služba. Na OPG-u bavim se proizvodnjom različitog povrća. Prvenstveno su to zelje i krumpir.
Gdje se Vaši proizvodi mogu kupiti?
Prvenstveno je to u trgovačkim centrima. Glavno tržište nam je Lidl, s njima imamo ugovor i njima plasiramo sad oko 70% robe. Nešto manje u Plodine, NTL i tako… Domaću prodaju nemamo, sve svoje proizvode plasiramo u trgovačke centre.
Ima li interesa od strane trgovačkih centara za domaćim proizvodima?
Ima, sve više. Ipak, mi se baziramo da povrće koje im prodajemo bude 1. klase i kvalitete, a to je nemoguće proizvesti sto posto. Jedan dio povrća trgovačkim centrima se zato ne prodaje. To su viškovi koje ostavljamo.
Iz Vaše perspektive, kako biste opisali život poljoprivrednika u Hrvatskoj? Što je potrebno za uspjeh?
Mislim da je najpotrebniji planski rad. Potrebno je planirano ulaziti u posao, a ne „šarati“ i svaštariti. Potrebno je planirano proizvoditi, uzgajati… Zatim isto tako planirano proizvode prodavati, plasirati. Proizvod mora imati tržišnu cijenu po kojoj se može pordavati, a na kojoj se može i zaraditi.
Jesu li ljudi danas zainteresirani za domaće proizvode ili ipak više brinu o cijeni?
Sve više ih zanima domaća hrana i domaći proizvodi. Ne znam koji je tome razlog, ali moguće da su skeptični zbog proizvoda iz uvoza kojima su nađene razne neispravnosti. Zaraženo meso, špricano povrće… To su sve mogući razlozi zbog kojih se ljudi okreću domaćoj proizvodnji. Osim tog straha od uvoznih namirnica, možda je razlog i taj da se zaštiti domaća politika i proizvodnja.
Tekst se nastavlja ispod oglasa