Ministarstvo gospodarstva predstavilo je takozvanu Bijelu listu trgovaca koji u suradnji s resornim ministarstvom dostavljaju cijene svojih proizvoda dvaput mjesečno. Putem mrežne stranice “Kretanje cijena” moći će se uspoređivati cijene tristotinjak proizvoda u 80 kategorija u tri trgovačka lanca koja su se odazvala pozivu da dostave cijene (Konzum, KTC i Tommy), dok su ostali veliki lanci odbili sudjelovati u ovoj akciji protiv neopravdanog dizanja cijena, prenosi HRT. U mreži Prvog HR-a savjetnik ministra gospodarstva Jurica Lovrinčević i predsjednik Udruženja trgovine Hrvatske gospodarske komore i vlasnik KTC-a Ivan Katavić komentirali su hoće li uvođenje te Bijele liste pomoći u donošenju odluke pri kupnji i o povjerenju prema trima trgovačkim lancima koji su odlučili biti transparentni?
Aplikacija je prilagođena i mobilnim telefonima
Lovrinčević je kazao kako je do sada stranicu posjetilo preko 25 tisuća jedinstvenih korisnika. Dodao je da su u Ministarstvu gospodarstva zadovoljni s korištenjem te stranice. No, još ne zna hoće li se još koji trgovački lanac pridružiti toj inicijativi.
“Sigurno je da ćemo mi popisati cijene u ostalih sedam lanaca, koji se za sada nisu pridružili. Naravno, ako se oni nama jave, razmotrit ćemo njihov zahtjev”, kazao je Lovrinčević.
>Zašto se Filipović nije prije uvođenja eura sastao s predstavnicima trgovačkih lanaca?
Ističe da je aplikacija prilagođena i mobilnim telefonima.
Mnogi dobavljači najavljuju dizanje cijena to uskoro. Lovrinčević naglašava da dobavljači ne popuštaju i najavljuju podizanje cijene.
“Nije vrijeme da se opustimo, već da spriječimo neopravdano dizane cijena”, kazao je Lovrinčević.
Katavić: Ako strani dobavljači podignu cijene, mi smo nemoćni
Katavić je naglasio da su dobavljači najavili dizanje cijene, ali očekuje odgovor ministarstva.
“Ali ako dođe do dizanja cijena stranih dobavljača, mi smo tu nemoćni. Nama je opcija ili nemati tu robu ili podići cijene”, dodao je Katavić.
U njegovoj trgovini najviše je zabilježen rast cijena jednog proizvoda, paprike babure. Taj artikl poskupio je u odnosu na prosinac prošle godine čak 51.69 posto.
>Istekao Vladin ultimatum za neopravdano dizanje cijena
Katavić je kazao kako se radi artiklu koji nije sezonski, a drugi razlog je jer je KTC svoje dobavljače dugo držao na nižim cijenama. I oni su podigli cijene.
Tekst se nastavlja ispod oglasa