Site icon narod.hr

Evo kako Grad Slavonski Brod pojašnjava zašto je prvašić s posebnim potrebama prvog dana ostao sjediti ispred škole

Foto: facebook/slavonski-brod.hr (Fotomontaža. Narod.hr)

Prvi dan škole donio je bolno iskustvo za malog prvašića s posebnim potrebama koji se danima pripremao za polazak u školu. Budući da je dječak dijete s posebnim potrebama, trebao je dobiti pomoćnika u nastavi, kojeg nije dobio jer je pomoćnik, prema očevim tvrdnjama, na obuci.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Debakl ‘Škole za život’ ministrice Divjak: Prvašić s posebnim potrebama prvog dana ostao sjediti ispred škole

Iz Grada Slavonskog Broda vezano uz medijske napise glede uključivanja pomoćnika u nastavi u Osnovnoj školi „Bogoslav Šulek“ poslali su pojašnjenje.

Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U skladu s redovnom procedurom i stvarnim potrebama, Grad Slavonski Brod je od Ministarstva znanosti i obrazovanja zatražio suglasnost za uključivanje tri pomoćnika u nastavi za tri učenika prvoga razreda osnovne škole Bogoslav Šulek, za što je dostavljena sva tražena popratna dokumentacija. Temeljem toga, Ministarstvo je 28. srpnja 2019. izdalo suglasnost iz koje je vidljivo da se ista daje na uključivanje jednoga pomoćnika u nastavi za tri učenika pa je Grad, poštujući mišljenje resornog Ministarstva, donio Odluku o uključivanju pomoćnika u nastavi za tri učenika prvoga razreda.

Naime, osnivač osnovnih škola, u ovom slučaju Grad Slavonski Brod, dužan je na temelju realnih potreba osnovnih škola Ministarstvu znanosti i obrazovanja podnijeti Zahtjev za dobivanje suglasnosti za uključivanje pomoćnika u nastavi ili stručnog komunikacijskog posrednika, nakon čega Ministarstvo analizira Zahtjev te daje ili odbija traženu suglasnost.

Provedbom projekta „Helping – faza III“ Grad Slavonski Brod osigurava pomoćnike u nastavi i stručne komunikacijske posrednike u svim osnovnim školama kojima je Grad osnivač. Kroz projekt je, u školskoj godini 2019./2020. zaposlen 51 pomoćnik u nastavi te 2 stručna komunikacijska posrednika koji će pružati pomoć 65 učenika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Budući da je prvi dan škole za učenike prvih razreda osnovnih škola organizirana samo priredba u prisustvu roditelja, nakon čega je slijedilo upoznavanje s učiteljicom bez održavanja nastave, iz osnovne škole Bogoslav Šulek procijenjeno je da pomoćnici u nastavi učenicima prvog dana nastave neće biti potrebni.

Žao nam je ako je zbog krive procjene, umjesto pun smijeha, za neke prvi dan škole bio stresan. Već od danas, kada kreće redovna nastava, pomoćnici će biti uz učenike kojima su dodijeljeni, o čemu su i roditelji pravovremeno obaviješteni.

Podsjetimo, Hrvoje Kozmus, otac dječaka s posebnim potrebama koji je krenuo u prvi razred osnovne škole Bogoslav Šulek u Slavonskom Brodu objavio je na Facebooku sliku svojeg sina kako sjedi i plače. Otac je naveo kako će navedeni pomoćnik raditi s troje djece.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Škola za budućnost. Moj sin s posebnim potrebama (spektar autizma) sjedi ispred škole i čeka pomoćnika u nastavi. Pomoćnika nema. Nitko nam ništa nije htio reći prije, iako smo bili u školi. Da bi danas saznali da nema pomoćnika jer je na obuci. E i da, jedan pomoćnik na troje djece. Stvarno “krasno”. Hvala vam na “prekrasnom prvom danu škole”. napisao je dječakov otac.

U razgovoru za Večernji list dječakov otac rekao je kako njegov sin nije plakao zato što nema asistenta, nego zato što je jako senzibilan, smeta mu buka i ne osjeća se dobro kad ima puno ljudi. Rekli su mu da dođu kada završi priredba za prvašiće, ali kad su došli priredba je još trajala, a kako je razglas bio glasan, sin se uplašio i počeo plakati.

“Nismo se mogli dogovoriti sa školom kada da dođemo. Tražili smo asistenta koji bi izišao pred njega van, da uđemo zajedno. Međutim, oni uopće nisu znali tko je asistent, nisu znali koji je razred. Nisu htjeli ili nisu znali. Ja vjerujem da nisu htjeli, jer se još od srijede znalo da na troje prvašića ide jedan asistent. Dakle, moj sin s autizmom i još dvoje djece s Downovim sindromom dobili su jednoga asistenta.”, rekao je razočarani otac.

Ocu nije jasno zašto su svih troje prvašića s posebnim potrebama “strpali” u isti redovan razred, iako ima pet razreda prvašića. Po njemu, trebalo ih je rasporediti tako da ide jedno dijete s posebnim potrebama po razredu, jer bi tako bilo lakše i razredu i učitelju i asistentu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sanja Kozmus, dječakova majka, ispričala je za 24sata kako je izgledao njezin pokušaj razgovora i dogovora sa školom prošli tjedan.

“Rekla sam im da moje dijete ne podnosi buku, da se jako uznemiri. Onda ga dovedite malo kasnije, rekli su mi. To smo učinili i dobili smo ‘šamarčinu’ kakvoj se nismo nadali. Dijete je primijetilo da se nešto događa. Počeo je plakati, otišao je od nas i sjeo na stepenice tražeći da ga vodimo kući. Rekli su nam da je asistent na edukaciji. Ostali smo šokirani kad smo saznali da je određen jedan asistent na troje djece s različitim dijagnozama i da su ih sve stavili u isti razred” kazala je dječakova majka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version