(FOTO) U Brodosplitu porinut novoizgrađeni obalni ophodni brod za potrebe HRM

Foto: fah

Obalni ophodni brod, prvih od pet takvih brodova koje za potrebe Hrvatske ratne mornarice (HRM) gradi Brodosplit, porinut je u subotu, a Ministarstvo obrane preuzet će ga, kako je najavljeno, u roku od tri mjeseca nakon što se završe ispitivanja taktičko-tehničkih karakteristika broda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Brod dužine 43,5 metara, kako je rečeno na porinuću kojemu su uz, ostale, nazočili načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga RH general Mirko Šundov i zapovjednik HRM-a admiral Predrag Stipanović, razvijat će brzinu 28 čvorova i moći će jednim ukrcajem goriva otploviti 1000 nautičkih milja.

“Očekujemo da se u sljedeća tri mjeseca, kako je obećao graditelj, obavi opremanje broda i, u suradnji s Ministarstvom obrane, ispitaju njegove tehničke karakteristike”, rekao je državni tajnik u Ministarstvu obrane Zdravko Jakop dodavši kako u Ministarstvu očekuju da će brod zadovoljiti potrebne karakteristike nakon čega će ga i preuzeti.

Najavio je da će nakon završetka ovog prototipa broda, u Brodosplitu biti izgrađena još četiri obalna ophodna broda. “Ukupna vrijednost svih novih obalnih ophodnih brodova je oko 400 milijuna kuna”, kazao je Jakop.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na pitanje novinara kako komentira činjenicu da je bilo zastoja u izgradnji prototipa te je li on potpuno siguran, Jakop je rekao kako pri izgradnji prototipa broda uvijek postoje izazovi.

Na novinarsku konstataciju kako se sigurnosna situacija na Mediteranu pogoršava i pitanje dobiva li Hrvatska iz NATO-a, kao njegova članica, poticaje za osnaživanje Hrvatske ratne mornarice, Jakop je odgovorio kako Hrvatska “zadovljava sve kriterije”.

“HRM zadovoljava bilo nacionalne interese bilo zahtjeve Europske unije i NATO saveza”, dodao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predsjednik Uprave Brodosplita Tomislav Debeljak istaknuo je kako je nakon završetka natječaja 2013. godine napravljen predprojekat ovog prototipa obalnog ophodnog broda te je bilo bojazni hoće li brod zadovoljiti svim tehničko taktičkim zahtjevima.

“Angažirali smo stručnjake koji su ustanovili da je u predprojektu broda bilo puno nedostataka koje smo uklonili i napravili smo vrhunski brod koji je po plovim karakteristikama najbolji u svijetu u svojoj klasi”, kazao je Debeljak, dodavši kako je za brod stavljena “jača struktura s jačim čelikom”.

“Stavili smo stabilizatore koji omogućavaju da brod ‘pokriva’ kompletan Mediteran, a ne samo uzobalni pojas u Hrvatskoj, jer je u međuvremenu izbila izbjeglička kriza”, rekao je Debeljak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

On tvrdi kako je ovaj brod opremljen na vrhunskoj razini svime što takvi brodovi trebaju imati i “po pitanju izolacijskih materijala, protubioloških otrova, te protiv čak i jednog dijela nuklearnog napadaja”.

“Osim toga brod će trošiti 15 posto goriva manje u usporedbi s drugim takvim brodovima, a to znači da će smanjenom potrošnjom u roku od 30 godina uštedjeti investiciju koja je u njega uložena”, kazao je Debeljak.

Dodao je da je investicija ovog broda oko 8 milijuna eura.

Odgovarajući na pitanja novinara Debeljak je rekao kako su predstavnici mnogih zemalja diljem svijeta pokazali zanimanje da im Brodosplit gradi obalne ophodne brodove te da u svijetu trenutačno postoji potreba za gradnju oko 2 tisuće takvih brodova. Na pitanje koje su zemlje zainteresirane da im Brodosplit gradi takve brodove, Debeljak je odgovorio: “Fokusirani smo na arapske zemlje bliskog istoka jer su tu velike potrebe ali bilo je i zanimanja iz svih krajeva svijeta.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

On je također rekao kako je u protekle četiri godine restrukturiranja Brodosplita ta kompanija “izvršila sve svoje obveze”, napomenuvši kako je restrukturiranje “praktično gotovo”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.