Na odmorištu autoceste između Novske i Okučana u smjeru Zagreba oko 9.40 sati došlo je do naleta kamiona na grupu ljudi koja se nalazila izvan svojih vozila. U nesreći su poginule dvije 14-godišnje učenice, a ozlijeđene su dvije žene u dobi od 25 i 26 godina, javlja Večernji list.
Djeca su u trenutku nesreće izlazila iz autobusa. Doznaje se da je četrdesetak učenika sedmih i osmih razreda išlo na trodnevnu ekskurziju u Sveti Filip i Jakov. Vozač (59) nije ozlijeđen i nije bio pod utjecajem alkohola, a tvrdi da su mu otkazale kočnice.
Nakon strašne tragedije, vidno potreseni osnovnoškolci su se vratili kući gdje su ih dočekali članovi obitelji.
“U ovom tužnom i žalosnom trenutku moram izvijestiti javnost da je osnovna škola Dalj ostala bez onoga što je najvrijednije, a to su naša djeca. Svega imamo i sve nam se nalazi u školi, ali djecu stalno gubimo. Ovo je jedan izuzetno tužan i žalostan način na koji smo izgubili dvije učenice sedmog razreda naše škole koje su jutros s osmijehom otišle. Ja sam ih ujutro u sedam sati ispratio na ljetovanje i nažalost neće se vratiti nama, a niti njihovim roditeljima. Njima ovom prigodom izražavam sućut i to je najmanje što mogu učinit”, rekao je ravnatelj Osnovne škole Dalj Marko Stanić.
“Žene u dobi 25 i 26 godina zadobile su teške tjelesne ozljede. Jedna osoba je već po prijamu reanimirana i stanje joj je stabilizirano. CT obradom utvrđene su izuzetno teške tjelesne ozljede glave, mozga i prsnog koša te će po daljnjoj stabilizaciji pacijentica biti prebačena na neurokirurgiju u bolnicu u Slavonski Brod. Stanje joj je vrlo neizvjesno. Druga pacijentica je stabilno, smještena je na našem ozljedu i tu se očekuje dobar ishod”, rekao je dr. Kolodziej, javlja Večernji list.
Kamion marke MAN, koji je pokosio ljude na odmorištu autoceste pokraj Novske, u vlasništvu je tvrtke Marin Promet. Vlasnik te tvrtke Marin Pejić u kratkom razgovoru potvrdio nam je da je riječ o njegovu kamionu koji je vozio I. F.
Na pitanje je li mu vozač spominjao otkazivanje kočnica i zaglavljeni tempomat, kako se to navodi u medijima, odgovorio je da je sve moguće. Kazao je i da je I. F. iskusan vozač.
“Prema dosadašnjem tijeku očevida, utvrđeno je da je do prometne nesreće došlo tako što je vozač teretnog vozila prvo udario u teretno vozilo HAC-a, nastavio kretanje kroz prostor benzinske postaje odmorišta, gdje je naletio na parkirana vozila i pješake. U prometnoj nezgodi smrtno je stradalo dvoje djece od 14 godina, dok su dvije osobe s teškim tjelesnim ozljedama opasnima za život zbrinute u bolnici”, rekao je Mario Miletić, zamjenik državne odvjetnice u Sisku.
Za situaciju poput ove najbitniji sustavi su upravo kočnica i tempomat
“Današnji tempomati su vrlo napredni sustavi, koji održavaju razmak od kamiona ispred sebe, te ga čak i zaustavljaju ako radar prepozna prepreku ili vozilo ispred. Zablokirani tempomat se kao i na automobilu jednostavno stavi izvan funkcije izbacivanjem mjenjača iz brzine, da ne spominjem kočnice i retarder koji ga vrlo lako eliminiraju”, pojasnio je Mato Pavličević, glavni urednik magazina Transport, specijaliziranog upravo za kamione, piše Večernji list.
“Kamioni osim radne kočnice imaju i motornu kočnicu ili dekompresijsku motornu kočnicu čija snaga može biti i veća od one samog motora. Pored njih, tu su i retarderi, hidrodinamički ili elektromagnetski. To su vrlo snažne kočnice, koje sigurno zaustavljaju i teška vozila. Kočiona snaga retardera iznosi približno dvostruku vrijednost motorne snage vozila. S retarderom se može obaviti 80% svih kočenja i to bez trošenja kočnica. Neki profesionalci s njima obave čak 90 % i više svih kočenja”, navodi Pavličević.
Tekst se nastavlja ispod oglasa Tekst se nastavlja ispod oglasa