Site icon narod.hr

Good inicijativa traži ostavku ravnatelja AZOO Vinka Filipovića

Zbog odustanka Vlade od građanskoga odgoja i obrazovanja kao zasebnoga predmeta u školama, Good inicijativa za sustavno i kvalitetno uvođenje građanskoga odgoja i obrazovanja danas je na konferenciji za novinare zatražila ostavku ravnatelja Agencije za odgoj i obrazovanje (AZOO) Vinka Filipovića, odgovornih predstavnika Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta (MZOS) i hrvatske Vlade.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predstavnica Inicijative Emina Bužinkić tvrdi da su ignorirani rezultati eksperimentalne provedbe građanskoga odgoja koja je uključila istraživanje stavova učitelja i učenika te ocijenila kako Ministarstvo i Agencija zbog samovoljne promjene modela uvođenja i pokretanja ponovne javne rasprave na taj način izigravaju demokratsku proceduru i zanemaruju mišljenje učitelja, učenika i javnosti.

Good inicijativa upozorava kako takav način uvedbe građanskoga odgoja pokazuje neodgovornost prema učiteljima, nastavnicima i učenicima koji usred ljetnih praznika još uvijek ne znaju hoće li imati građanski odgoj.

Na taj način, smatra Good inicijativa, izigrava se proces eksperimentalne provedbe i praćenja jer, kako tvrde, rezultati nisu korišteni u izradbi konačnoga prijedloga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To po mišljenju inicijative pokazuje nepoštivanje mišljenja dionika iz škola koji su sudjelovali u eksperimentalnoj provedbi kao i neodgovornost prema uloženim ljudskim i financijskim resursima.

Inicijativa smatra kako prijedlog Agencije po svom sadržaju i strukturi ne slijedi dogovoreni i eksperimentalno provjeren koncept građanskoga odgoja te tako ne omogućuje otvarivanje postavljenih ishoda.

Pokrenuta je nova javna rasprava, a da nisu, kako je rečeno, objavljeni rezultati prošle, što je po mišljenju Inicijative, samo jedan od postupaka kojim su MZOS i AZOO izigrali demokratske procedure.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na taj način, kako ocjenjuje Inicijativa, poručuje se organizacijama civilnoga društva koje niz godina rade na stvaranju preduvjeta za uvođenje građanskoga odgoja te su uspjele osigurati i sredstva EU, da nisu dobrodošli suradnici.

Mario Bajkuša iz razvoja i programa Foruma za slobodu odgoja ocijenio je kako hrvatski obrazovni sustav ne pruža alat za razvoj tolerancije te da najveći dio hrvatskih učenika i dalje smatra kako je Hrvatska samo za Hrvate. “Želimo li da naša djeca igraju glavnu ulogu u svijetu ili da budu njegove marionete”, upitao je Bajkuša i ustvrdio kako je uvođenje građanskoga odgoja kroz poseban predmet najodgovorniji čin te da je sve drugo izraz neodgovornosti.

Profesorica Filozofskoga fakulteta u Zagrebu Vedrana Spajić-Vrkaš smatra kako Ministarstvo uvodi hibridni model nastao od “njihova modela i nekoga tko nije upućen u problem”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zato predlaže da se taj model povuče jer, kako je ustvrdila, naše škole nisu spremne za uvođenje međupredmetnoga građanskog odgoja i obrazovanja.

Na upit zašto je Vlada povukla njihov model, Bužinkić je ustvrdila kako je riječ o neodgovornosti te nerazumijevanju građanskoga odgoja. Dodala je i kako se takva poruka mogla iščitati i iz ponašanja novoga ministra Vedrana Mornara, koji se odmah sastao s Crkvom i konzervativnim udrugama.

Bužinkić je upitala, i što se dogodilo, kad Vlada nije prihvatila njihov model građanskoga odgoja i obrazovanja, sa 5.300 000 eura iz Svjetske banke koje je Hrvatska dobila za program građanskoga odgoja i obrazovanja te 500 tisuća eura koje su potrošile civilne udruge za izradu modela?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version