Potres koji je zahvatio Banovinu, uzrokovao je niz problema. Josip Granić Iz HGSS-a se osvrnuo na pristizanje velikog broja građana, komentirao stanje na terenu, ali i kako to da se kućica ili kontejner traže i aplikacijom.
Je li sustav zakazao?
”Ne bih rekao da je sustav zakazao. Imamo problem duplanja s velikim brojem ljudi koji dolaze samoorganizirano, bez koordinacije. To nam stvara problem”, kazao je Josip Granić, pročelnik HGSS-a. Objašnjava da dolaze do onih kojima treba pomoć.
”Možemo mi doći do tih ljudi, dođu i civili. Vidjeli smo ljude koji imaju zalihe. Nama auti odlaze krcati, a pola vozila se vraća skoro sa svime jer ljudi zapravo imaju sve. Sigurno je da postoje lokacije na kojima još treba doći pomoć i zato smo tu. Zato obilazimo sva sela i zaselke”, objasnio je.
Ispričao je kako su jučer saznali za obitelj koja je tri dana bila gladna.
“Dojavu smo dobili i otišli smo to provjeriti. Radilo se o obitelji koja nije imala hranu i vodu, a s druge strane njihove kuće Crveni križ kuha tisuće toplih obroka. Trebali su samo izaći van i vidjeti. Ljudi idu po selima i viču da nose hranu. Generalno, stvari funkcioniraju. No, velik je priljev civila koji nam mogu više pomoći s organizacijom, neka planiraju dolaske i dostavu hrane u narednim periodima”, sugerirao je Granić.
Na upit kako to da se zahtjevi za kućice ili apartmani predaju putem aplikacije i je li se moglo nekako olakšati starijim ljudima koji žive bez struje, interneta i koji ni ne znaju što je aplikacija, Granić je kazao kako nije točno da se to radi isključivo tim putem. ”Zahtjev za kućicom i prijave štete može se obaviti i telefonski, na terenu isto, a to se i radi. Onda se šalje ekipa, ali je takvih zahtjeva jako puno. Nije stvar dovesti i staviti je nekome u dvorište, moraju se osigurati policija, električari. Samo kroz Petrinju nam treba sat vremena. Sve je zakrčeno ljudima koji dolaze u želji da pomognu”, zaključuje Granić.