HRT-ov prijenos ‘košarkaškog dvoboja’ Milanović – Karamarko

Kao što je poznato, u Zagrebu se igraju utakmice Europskog prvenstva u košarci. Gledatelji su u središnjem dnevniku HRT-a imali prigodu pratiti dvoboj koji je sličio na finalnu utakmicu, ali se odigravao ne u sportskoj nego u političkoj areni. Naime, potaknuti ranijim reakcijama Vlade i Jutarnjeg lista u Dnevniku HRT-a, emitirali su polemički prilog koji je započeo i završio kadrovima premijera Milanovića u Areni Zagreb, s primjerenim navijačkim rekvizitima.

Rasprava koja se vodila između Milanovića i Karamarka, a koju su novinari HRT-a opisivali sportsko košarkaškim rječnikom, i nije bila osobito upečatljiva. Međutim, time je za vladine PR stručnjake, konačno uspostavljena medijska ravnoteža koju su već nekoliko dana zazivali u Jutarnjem listu, HRT-u i Vladi. Polemiku je započeo Jutarnji list člankom u kome izražava zgražanje zbog postupka HRT-a tijekom prijenosa košarkaške utakmice između Hrvatske i Slovenije.

O čemu se zapravo radilo?

Jutarnji list je nakon subotnje utakmice u svom stilu izvijestio čitatelje o „nemilom događaju“. Prema navodima Jutarnjeg lista, “Poslije košarkaške utakmice između Hrvatske i Slovenije u Vladi su bili izrazito ogorčeni neprofesionalnim postupkom Hrvatske televizije. „…Kamere su pet ili šest puta u krupnom planu snimile predsjednicu Kolindu Grabar Kitarović, odjevenu u hrvatski dres, kako navija, skandira s domaćim navijačima ili razgovara sa suprugom Jakovom.“ I to nije sve;“ Dok su predsjednicu snimali svakih nekoliko minuta, premijer za redatelja prijenosa nije postojao.“ U Vladi ne kriju nezadovoljstvo postupkom Hrvatske televizije.

Tolika količina neprofesionalnosti u medijskom prostoru je nedopustiva. Pozivanje na izjavu iz Vlade, bez navođenja bilo koje osobe koja bi iza spomenute izjave stajala imenom i prezimenom, spada u već poznate metode „neimonovanog visokog izvora“, što si ozbiljne dnevne novine nikada ne bi smjele dopustiti.

Priopćenje HRT-a: Nismo mi radili prijenos utakmice!

HTV se odmah ogradio od napisa iz Jutarnjeg lista, objašnjavajući kako bi sve bilo drugačije da su oni režirali prijenos. Stoga su u svom priopćenju naglasili:

„Ističemo da HRT samo preuzima signal produkcijske kuće Medialuso koju je angažirala međunarodna košarkaška federacija FIBA. HTV ne radi produkciju košarkaških utakmica u Zagrebu. Produkcijska kuća o kojoj je riječ, odnosno njihovi režiseri i kamermani, odlučuju o tome koji će kadrovi biti prikazani na malim ekranima te HRT nema utjecaja na njihov rad.“

Ovim se HRT „ispričao“ zbog nastale situacije, a kako smo već i naveli pobrinuo se i da se situacija razriješi na zadovoljstvo Vlade, u središnjoj informativnoj emisiji – prikazivanjem kadrova s navedene utakmice na kojima se vidi Premijer, ali ne i Predsjednica.

Dovođenje Gorana Radmana na čelo HRT-a

HRT već duže vrijeme pokazuje izrazitu sklonost vladajućim strukturama, a posebice od kada je to lijeva opcija na čelu sa SDP-om. Takvom usmjerenju sigurno su u značajnoj mjeri doprinijeli postupci Glavnog ravnatelja HRT-a, Gorana Radmana, koji je na tu dužnost stupio u listopadu 2012. godine.

Radman je rođen 1957.g. u Ogulinu. Otac mu je bio oficir JNA. Diplomirao je politologiju na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu. Bio je zadnji predsjednik Saveza socijalističke omladine Jugoslavije. 1984. je primio Titovu štafetu na stadionu JNA u Beogradu ležerno odjeven umjesto u odijelo, kako je tada bio običaj. Od 1984. do 1987. radio je kao savjetnik u Predsjedništvu SR Hrvatske, a bio je i izvršni sekretar CK SKH. U vrijeme kada je bivša država bila u dubokoj krizi 1987. je izabran za generalnog direktora Radio-televizije Zagreb. Formalno ga je između više kandidata izabrao tadašnji Radnički savjet Televizije na čijem je čelu bila Mirjana Rakić, kako je sam pojasnio: „Naravno, uz suglasnost svih tadašnjih političkih struktura“. Čim je 2012.g. voljom SDP-ove koalicije izabran za ravnatelja Hrvatske radio televizije, krenuo je niz afera. Na ključna urednička mjesta, koje je „lustrirao“ od Tuđmanovih kadrova, imenovao je djelatnike s kojima je bio u obiteljskim ili kumskim vezama, bez natječaja. U imovinskoj kartici nije prijavio vlasništvo nad hotelom u Bohinju u Sloveniji koji je bio u vlasništvu SKH. Kako je taj hotel pripao baš njemu nikada nije objasnio. Potom je tvrdio da nije vlasnik tog hotela ali jest vlasnik tvrtke koja u svom vlasništvu ima upravo taj hotel? Nakon što je preuzeo dužnost na HRT-u, ostao je u Nadzornom odboru Hypo banke, za njega u tome nije bilo nikakvog sukoba interesa. Nakon što je uporno Saboru odbijao dati plaće djelatnika na uvid, ipak je na koncu morao popustiti pa je otkrio kako njegova plaća iznosi 17.800 kuna neto, a na plaće u HRT-u odlazi 437 milijuna kuna.Nadzorni odbor HRT-a tražio od njega neopozivu ostavku, što je vladajuća većina glatko odbila, jamčeći mu zaštitu do kraja mandata. Nakon otkaza Karolini Vidović Krišto, uslijedio je i otkaz novinarki Heleni Krmpotić, inače kćeri svjedoka protiv udbaša kojima se sudi u Münchenu. Otkazi Hloverki Novak Srzić i Elizabeti Gojan kao višegodišnjim urednicama, dostavljeni su poštom.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr
Photo: fah, facebook, montaža narod.hr