Hrvatski timovi nagrađeni na Svjetskom natjecanju u edukacijskoj robotici u Šangaju

Foto: facebook

U Šangaju je održano Svjetsko natjecanje u edukacijskoj robotici (WERcontest – World Educational Robot Contest) koje se u najmnogoljudnijoj zemlji održava od 2002. a na kojem je hrvatski Insitut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM) nagrađen posebnom WER-ovom nagradom za izvanredan doprinos i razvoj tog natjecanja te same robotičke zajednice u Hrvatskoj, a hrvatski timovi osvojili nekoliko nagrada.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na svjetskoj smotri mladih robotičara susreću se najbolje ekipe s državnih razina u tri dobne skupine: niži odnosno viši razredi osnovnih škola te srednjoškolci, a svi se oni natječu u pet do šest kategorija.

Ove godine na njoj su sudjelovale i tri ekipe iz Hrvatske.

Fokus IRIM-a je razvoj digitalne i znanstvene pismenosti, tehnoloških i drugih kompetencija u okviru sektora STEM za mlade u Hrvatskoj, ali i drugim zemljama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njegov najveći projekt je robotička liga Croatian Makers, u koju je uključeno preko 360 škola i drugih ustanova s 1800 doniranih robota.

IRIM-u nagrada za izvanredan doprinos

Na natjecanju u Šangaju okupilo se oko 3000 timova s preko 8000 učenika i učenica iz cijeloga svijeta. Na svečanosti otvaranja IRIM je nagrađen posebnom WER-ovom nagradom za izvanredan doprinos i razvoj spomenutog natjecanja te same robotičke zajednice u Hrvatskoj i šire.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vođa delegacije, IRIM-ov voditelj operacija Paolo Zenzerović je imao čast dodjeljivati nagrade u nekoliko kategorija natjecanja – najboljim mentorima, najboljim timovima u programiranju humanoidnih robota, te natjecanju u tzv. kategoriji ‘Family Brick Contest’. Radi se o dijelu natjecanja namijenjenog djeci starosti od 3 do 7 godina u sklopu kojeg, zajedno sa svojim roditeljima, rješavaju različite probleme u području konstruiranja.

Prvi dio natjecanja uključivao je programiranje i testiranje robota uz prikaz njihova rada, dok su tijekom drugog dana ekipe nastavile rješavati započete zadatke.

Inače, na WER-ovu natjecanju osim nagrada za osvojena prva tri mjesta u kategoriji ‘Brick Robot’ dodjeljuju se i druge.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvatskim timovima čak tri nagrade

Primjereice, u videokategoriji u kojoj timovi moraju osmisliti i snimiti video o sebi i robotici nagrade se dodjeljuju za najbolji timski video, najkreativniji video, najbolju prezentaciju i najbolju montažu.

Hrvatske ekipe nagrađene su i u tim kategorijama i to za najbolju prezentaciju koja je otišla u zagrebačku OŠ Julija Klovića odnosno Vidu Martinu Luliću i Dinu Plečku te njihovom mentoru Petru Dobriću, dok su učenici iz OŠ Primošten najbolji montažeri. Benjamina Aarona Balogha i Marisu Perković u ovom projektu vodila je mentorica Amalija Pancirov.

U posebnim kategorijama predsjednik WER-a inače i odabire timove koji su pokazali posebnu kreativnost u rješavanju problema te izuzetno znanje o natjecanju samom, a zadarska Strukovna škola Vice Vlatkovića dobila je nagradu za izuzetan doprinos svoga tima na natjecanju zahvaljujući projektu Josipa Lazića i Jakova Šužberića uz mentoriranje Ante Ivanca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Put u Šangaj je potpomogao Grad Zagreb kupnjom avionskih karata za natjecatelje i njihove mentore.

Više o Institutu za razvoj i inovatovnost mladih pogledajte u videu:

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.