Predstavnici ekspertne radne skupine koja radi na Cjelovitoj kurikularnoj reformi i njihov voditelj Boris Jokić te predstavnici eSkills inicijative, koji stoje iza pokretanja akcije izmjena programa Informatike u školama, suglasni su kako je nužno provesti izmjene kako bi taj program bio kvalitetniji, te da će na tome zajednički raditi.
Inicijativa eSkills inicijativa okupila je širu IT zajednicu, a njihova ambasadorica i jedna od potpisnica otvorenoga pisma budućem hrvatskome premijeru Vedrana Miholić istaknula je da se IT industrija “stavila na raspolaganje ekspertnom timu koji radi na kurikularnoj reformi”. Smatra da treba napraviti akcijski plan koji će ‘pokrpati’ sadašnje stanje do trenutka kad će novi kurikul za Informatiku biti u primjeni.
Predstavnici ekspertne radne skupine koja radi na Cjelovitoj kurikularnoj reformi i eSkills iniciijative ambasadorica susreli su se u srijedu, a sadržaj njihova razgovora javnosti je posredovala PR agencija Zrika d.o.o. za integrirane marketinške komunikacije.
Voditelj ekspertne radne skupine Boris Jokić izrazio je zadovoljstvo što je IT industrija, okupljena oko eSkills inicijative, svojom akcijom ukazala na trenutačni problem programa Informatike u školama istaknuvši kako članovi Radne skupine smatraju da su promjene toga predmeta nužne. Jokić je rekao kako su sudionici razgovora uvidjeli da imaju vrlo slična promišljanja o konkretnim promjenama te da su suglasni da će zajedno raditi na njihovu ostvarenju. Podsjetio je kako je Kurikularna reforma dugotrajan proces, ali i da je nužno čim prije učiniti konkretne korake jer se unaprjeđenje obrazovanja u području STEM-a (Science Technology Engineering Mathematics) nametnulo kao globalni imperativ koji Hrvatska ne smije odgađati.
Zajednički cilj promjena kvalitete sadržaja predmeta informatike
Miholić je spomenula da mnoge škole već danas imaju računala i što je još važnije kvalitetne nastavnike i profesore pa zato eSkills inicijativa predlaže da se odmah unutar postojećega programa dodaju fakultativne radionice programiranja/kodiranja, koje će poticati i razvijati logičko razmišljanje, naročito kod učenika nižih razreda osnovne škole sve do uvođenja obaveznoga programiranja u osnovne škole.
Sudionici razgovora uvjereni su kako zajedno mogu brže i kvalitetnije doći do zajedničkoga cilja – promjeni kvalitete sadržaja predmeta Informatike, ali i pružiti podršku da se lakše prebrodi jaz u prijelaznoj fazi, dok se ne započne s konkretnom primjenom kurikularne reforme u školama.
Kako se novodi, eSkills inicijativa ponovno je pozvala građane da ju podrže i izvijestila kako nastavlja prikupljati potpise kako bi spremno dočekali novu predsjednicu ili predsjednika Hrvatske s kojom/im će potaknuti hitan sastanak radi podrške za razradu konkretnih daljnjih koraka i razvijanja suradnje za kvalitetniji program Informatike u školama, a koji je sastavni dio provedbe ukupne Strategije obrazovanja Republike Hrvatske.
“eSkills for Jobs” je inicijativa Europske komisije, pokrenuta u suradnji s projektom “Grand Coalition for Digital Jobs”, kroz čak tri europska direktorata – DG Connect, DG Enterprise & Industry i DG Employment, Social Affairs and Inclusion.
Cilj ove komunikacijske kampanje jest podići razinu svijesti o važnosti ICT karijera i zanimanja te općenito digitalnih vještina, kako bi europski građani usavršili svoje vještine u području informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT) koje su danas nužne na gotovo svim radnim mjestima. Ova je kampanja odgovor na sve veći nedostatak ICT profesionalaca i brojna upražnjena ICT radna mjesta unatoč tome što je nezaposlenost u mnogim zemljama Europe na visokim razinama.