Na proljeće, najavio je premijer Milanović, kreće gradnja Pelješkog mosta. O tom projektu koji je nerijetko aktualan uglavnom u predizborno vrijeme i oko kojeg se lome brojna koplja, u emisiji HRT-a Otvoreno raspravljali su glavni projektant Pelješkog mosta Jure Radić, ministar pomorstva, prometa i veza Siniša Hajdaš Dončić, predsjednik HDZ-ova Odbora za promet, pomorstvo i veze Oleg Butković i gradonačelnik Dubrovnika Andro Vlahušić
Siniša Hajdaš Dončić tvrdi da je sve vrlo jednostavno: “330 milijuna eura kroz Operativni program na raspolaganju je za cestovne projekte. Procedura je prije izgradnje uvijek ista i traje tri godine: prvo ide studija predizvodljivosti, potom studija izvodljivosti te na koncu studija utjecaja na okoliš. Sve drugo su laprdanja ljudi koji ne poznaju proceduru. Ona je ista kao i primjerice za dubrovačku zračnu luku (koja se sufinancira 70% europskim novcem)”, kaže ministar.
Na konferenciju premijera Milanovića osvrnuo se Oleg Butković. Podsjetio je kako je Milanović prije mandata bio protiv Pelješkog mosta.
“Nemamo još uvijek građevinsku dozvolu, gotovu studiju utjecaja na okoliš ni aplikaciju za Pelješki most. Nazvao je najavljenu gradnju predizbornom manipulacijom. Ne bih rekao da SDP preuzima HDZ-ov model predizbornih manipulacija i ne želim biti ničiji odvjetnik. Od početka smo za Pelješki most, a oni (SDP) nisu bili – to ne znači da ih podržavamo, zadovoljni smo što je došlo do konsenzusa”.
Ministar Hajdaš Dončić kazao je da će natječaj biti raspisan u zadnjem kvartalu godine, ostatak ovisi o proceduri natječaja. Radovi će početi nakon izbora, tako da to nema veze s predizbornim manipulacijama. „Pelješac nije političko ni svjetonazorsko pitanje, to je infrastrukturni projekt kojeg treba napraviti“, izjavio je Hajdaš Dončić. Najeftinije rješenje bio bi neumski koridor, ali drugi ponderi (politički i ostali), stavljaju ga iza Pelješkog mosta.
Veliki se mostovi rade za različite vlasti, istaknuo je Jure Radić na činjenicu da je konstruirao oko 20 mostova za različite potrebe. “Franjo Tuđman rekao mi je za Pelješki most još 1994.! Dvadesetak godina nakon toga počeli smo raditi prve studije i sada smo negdje pri kraju – uskoro će biti gotova međunarodna stručna revizija i projekt. Sretan sam da s različitim vladama konačno idemo prema rješenju”.
Andro Vlahušić rekao je da Dubrovnik pozdravlja izgradnju Pelješkog mosta. “Ne ulazim u to hoće li to biti dvije ili četiri trake, most i autocesta do Dubrovnika oba su pravca koja nam trebaju. Ne možemo ga samostalno napraviti, bez pomoći EU-a san o Pelješkom mostu morao bi čekati još koju godinu. Nitko nije namjerno odugovlačio – jednostavno nije bilo sredstava da ga se napravi prije”.
Jure Radić spomenuo je izgradnju dvaju velikih projekata, novog terminala Zračne luke Zagreb i Pelješkog mosta te istaknuo kako bi volio da nose imena dva najveća čovjeka u hrvatskoj povijesti: Franje Tuđmana (zračna luka) i Alojzija Stepinca (most). Hajdaš Dončić uzvratio je kako će most ostati Pelješki, a složio se s imenom za zračnu luku. Oleg Butković dodao je kako je to ministru vjerojatno drago jer je i on bio član HDZ-a.
Tekst se nastavlja ispod oglasa