Kineski odgovor Strabagu nakon žalbe na natječaj za Pelješki most: ‘Argumenti su neutemeljeni, sve se znalo od početka’

Foto: fah

Veleposlanik Narodne Republike Kine Hu Zhaoming u ponedjeljak na konferenciji za novinare govori je o bilateralnoj suradnji Hrvatske i Kine, kao i o natječaju za gradnju Pelješkog mostana kojem je pobijedio kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation (CRBC).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na rezultate natječaja žalili su se austrijski Strabag i talijansko-turski konzorcij sastavljen od tvrtki Astaldi i IC Ictas.

“Hrvatska je procijenila gradnju Pelješkog mosta na 1,8 milijardi kuna. Kineska tvrtka je ponudila znatno više od toga, preko dvije milijarde kuna. To ne može biti damping cijena. Što se tiče optužbi zbog državnih potpora od početka se znalo da iza kineskog ponuđača stoji država. Svi su znali s kime se suočavaju na natječaju i nije mi jasno zbog čega tek sad na tome inzistiraju”, rekao je Hu Zhaoming.

“Kineske kompanije imaju izvanredne reference za gradnju mostova. Hrvatska je napravila odličan izbor. To je poruka i ostalim kineskim kompanija da se dobrodošle u Hrvatsku”, ističe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

 Strabag se žalio na odabir kineske kompanije za gradnju Pelješkog mosta: ‘Nude izgradnju po dampinškim cijenama!’

Pelješki most: Hoće li se Hrvatskoj dopustiti da europskim novcem plaća kineskog izvođača?

Za gradnju mosta pristigle su tri ponude. Osim kineskih izvođača, ponude su dali austrijski Strabag te zajednica ponuđača koju čine talijanski Astaldi i turski IC Ictas Ansaat. Kineska ponuda je daleko najjeftinija i iznosi 2,08 milijardi kuna bez PDV-a, Astaldijeva je ponuda teška 2,5 milijardi kuna, a ponuda Strabaga iznosi 2,6 milijardi kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

EU sredstvima osigurano je 357 milijuna eura bespovratnih sredstava za provedbu ovog projekta, što je oko 85% s obzirom na ukupne troškove.

 Prisjetimo se, izgradnja mosta počela je 2007., ali je zbog svjetske krize 17. svibnja 2012. prekinuta odlukom Vlade. Raspon mosta iznosi 2404 metara, i to je drugi raspon u Europi po dužini za ovješene mostove, visina mu je 55 metara te širina 21 metar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.