Posla ima, ali nema radnika. Zato brodogradnja baš kao i građevinarstvo ima problema s pronalaskom radnika određenih zanimanja. Brodotrogir traži više stotina radnika. Dio potreba zadovoljit će na domaćem tržištu rada, no gotovo će sigurno prvi put morati tražiti uvoz radne snage. Zavarivač je jedno od brojnih metalskih zanimanja koja sve manje privlače mlade ljude u Hrvatskoj, piše HRT.
Sve je teže pronaći takve radnike. No na splitskom Zavodu za zapošljavanje ipak su, primjerice, prijavljena 83 zavarivača ili 48 brodocjevara. Osnovna plaća za njihov rad je 5.000 kuna. Uz prekovremeni rad ta plaća može dosegnuti i 7.000. Nude se ugovori na tri ili šest mjeseci, a tko se dokaže – može računati na trajni posao, kaže rukovoditelj radionice nemetala u Brodotrogiru Slavko Bilota.
Trenutačno na jednom brodu koji je na navozu radi oko 400 ljudi, na drugom njih 40. Posla ima za još 200 do 250 ljudi, ali nema radnika, pogotovo onih koji su vješti. Poziv radnicima vrijedi i za ovu i za iduću godinu. Problem su i visine kvota za strane radnike i vrijeme kad se te odluke donose. “Mi bismo danas morali znati kakve ćemo kvote imati za 2017. i koje će odluke donijeti Vlada”, poručuje član Uprave Brodotrogira Mateo Tramontana.
U Brodotrogiru se dovršava veliki tanker za prijevoz kemijskih proizvoda. To je drugi takav brod koji su izgradili za vlastitu brodarsku kompaniju. Ukupno se do kraja iduće godine moraju isporučiti čak četiri novogradnje. U knjizi narudžbi devet je brodova, vrijednost poslova viša je od 200 milijuna dolara.