Iz udruge Krizni eko stožer Marišćina u četvrtak su zatražili hitnu smjenu Dušana Šćulca, direktora riječke tvrtke Ekoplus koja provodi projekt Županijskog centra za gospodarenje otpadom “Marišćina”, smatrajući ga odgovornim za brojne probleme u ostvarivanju projekta Marišćina te nesavjesno poslovanje.
Iz Kriznog eko stožera u priopćenju ističu kako je novi ministar zaštite okoliša i prirode Slaven Dobrović potvrdio njihova upozorenja da tehnološki koncept centra Marišćina ne zadovoljava direktive EU te da sustav treba “premodulirati i prije nego što je centar počeo s radom”.
Ističu kako je sada očito da su nezavisni revizori imali pravo kada su u srpnju 2013. u stručnoj analizi projekta uočili velike nedostatke, koje je kasnije Ekoplus posve ignorirao i nastavio s provedbom projekta kao da stručne revizije nije bilo.
Zabrinjava ih što, mjesec dana prije puštanja centra “Marišćina” u pogon, direktor Ekoplusa iznosi u javnost zabrinjavajući podatak kako u cijenu usluge obrade otpada u centru nisu ukalkulirani svi osnovni troškovi, kao i to da još nije riješen plasman ‘gorivog otpada’, glavnog proizvoda centra.
U Kriznom eko stožeru pitaju se kako je moguće da nakon 15 godina provedenih u pripremi projekta odgovorna osoba javno priznaje da nisu napravljene niti osnovne kalkulacije prihoda i troškova poslovanja i ekonomske održivosti projekta. Zanima ih odugovlači li se namjerno puštanje centra u operativni rad, kako bi se riječko smeće po posebnim uvjetima i čudnim natječajima transportiralo u Koprivnicu, te u čijem je interesu takav scenarij.
Upozoravaju da riječko komunalno poduzeće Čistoća, prema podacima koje su dostavili lani u listopadu, troši 1,4 milijuna kuna na mjesec samo na operativne troškove prijevoza nerazvrstanog smeća po cijeloj Hrvatskoj. “Umjesto uvođenja sustava odvajanja otpada definiranog studijom ‘Ekološki zasnovan sustav gospodarenja otpadom za grad Rijeku i okolicu’, koji su sami naručili, riječki komunalci su u proteklih sedam mjeseci potrošili preko 10 milijuna kuna samo na prijevoz nerazvrstanog smeća po Hrvatskoj”, tvrde u eko stožeru.
Dodaju da je takvo neracionalno i nerazumno poslovanje utjecalo na loše poslovne rezultate tvrtke, iz čega jasno proizlazi, kažu, da će se nastali gubici prevaliti na leđa građana kroz drastično poskupljenje cijene odvoza smeća. “Iskreno se nadamo da će ovaj put za kašnjenje projekta, beskonačno pomicanje rokova i financijsku štetu zbog izgradnje skupog i ekonomski neodrživog centra Marišćina, odgovorne osobe politički, kazneno i financijski odgovarati“, zaključuju u priopćenju.