Ministar znanosti, obrazovanja i sporta Vedran Mornar upozorio je danas u Zadru kako obrazovanju ne dajemo značaj koji bismo trebali te izrazio nadu da će nova strategija obrazovanja dovesti do humanijeg obrazovnog sustava.
“Uspjeli smo okupiti stručnjake iz 11 zemalja na jednom tako značajnom području kao što je obrazovanje”, rekao je ministar Mornar obraćajući se sudionicima radionice “Upravljanje inicijalnim obrazovanjem nastavnika” koja se održava u sklopu Radne skupine Europske komisije za izradu strategije Education & Training 2020.: “Školske politike – Inicijalno obrazovanje nastavnika”.
“Mi na žalost obrazovanju ne dajemo značaj kao što bismo trebali. Deklarativno da, ali u stvarnosti ne. Ovo je potez koji pokazuje da je obrazovanje bitno i vjerujem da će iskustva sa ovoga skupa svima dobro doći”, dodao je ministar.
Prorektorica Sveučilišta u Zadru Dijana Vican istaknula je kako na Sveučilištu vrlo ozbiljno shvaćaju nastavničko zanimanje, čije se kompetencije dižu na najveću razinu. “Želimo pokazati da su naši učenici i studenti najveća dragocjenost, a takvima ih mogu učiniti samo kompetentni nastavnici”, dodala je prorektorica Vican.
Na pitanje novinara što očekuje učenike kada se dovrši nova strategija obrazovanja, ministar Mornar odgovorio je da se nada da djecu čeka škola u koju će ići s veseljem, a ne kao danas.
“Današnja je škola pretrpana činjenicama, djeca uče napamet umjesto s razumijevanjem, nastavnici se natječu s gradivom, a rezultati su zbilja porazni”, rekao je Mornar izrazivši nadu da će nova strategija koja, između ostaloga propisuje i devetogodišnju osnovnu školu, “dovesti do humanijega obrazovnog sustava u kojem će djeca savladavati gradivo bolje i s većim zanimanjem”.
Trodnevna radionica “Upravljanje inicijalnim obrazovanjem nastavnika” počela je jučer, a na njoj sudjeluju stručnjaci iz područja inicijalnog obrazovanja nastavnika iz dvanaest europskih zemalja (Belgija, Cipar, Njemačka, Danska, Španjolska, Francuska, Hrvatska, Irska Malta, Nizozemska, Norveška, Švedska).