Na suđenju pilotima sudarenih MIG-ova zatraženo dodatno vještačenje

Foto: fah

Prije presude dvojici pilota Hrvatskog raznog zrakoplovstva (HRZ) za sudar dvaju MIG-ova 2010. iznad Slunja provest će se kombinirano vještačenje stručnjaka za zrakoplovne nesreće u specifičnim meteorološkim uvjetima, doznaje se u četvrtak na karlovačkom Općinskom sudu nakon ročišta zatvorenog za javnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dodatno vještačenje zatražio je, nakon što su provedeni svi raniji dokazi, karlovački općinski državni odvjetnik Bruno Kolaković, jer je sutkinja Elma Kaleb Mamić iz spisa, na zahtjev obrane, kao nezakonite izbacila zaključke MORH-ovog Povjerenstva za utvrđivanje uzroka pada MIG-ova tijekom provedbe ‘glavnog obučnog događaja HRZ i protuzračne obrane’. No, kako je ranije istaknuto izbacivanje zaključaka iz spisa ne znači da sud neće uvažiti ništa od spomenutih zaključaka, već će se oni cijeniti isključivo kroz svjedočenje predsjednika Povjerenstva Gorana Strmečkog.

Pilotima prijeti kazna od jedne do deset godina zatvora

Pilotima Igoru Trošelju i Marijanu Kudliku prijeti kazna od jedne do deset godina zatvora jer je nakon sudara zrakoplova, uz veliku materijalnu štetu, jedna osoba krhotinama ozlijeđena na tlu. No, njihova obrana tvrdi da uopće nisu krivi jer zbog nedovoljno obučnih letova i loših meteoroloških uvjeta nisu ni trebali dobiti naredbu da polete.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Odvjetnik Mate Kustura Hini je kazao da su zbog toga piloti u vojno-stegovnom postupku u Splitu oslobođeni odgovornosti za uništenje MiG-ova. U tom se postupku, dodao je, njihova odgovornost vodila kao “svjesnost na razini nemara”, dok se na Općinskom sudu u Karlovcu postupak vodi “kao neizravna namjera”.

Kustura kaže da je sud ovih dana od Državnog hidrometeorološkog zavoda dobio podatke “o lošim vremenskim prilikama na dan zrakoplovne nesreće” pa obrana smatra da im u prilog ide i svjedočenje Strmečkog. On je, naime, u svibnju posvjedočio “da se jedan MIG previše približio drugom, odnosno ušao u njegovu struju zraka i kabinom udario o podvozje drugog aviona i to zato jer su piloti prekršili propisanu proceduru i nisu se međusobno obavještavali o promjenama smjera leta”, ali i da su “čimbenik sudara bili loši meteorološki uvjete i neiskustvo pilota”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.