Nakon što se u četvrtak na konferenciji za medije predsjednik Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije Bruno Bulić osvrnuo na probleme kod privatizacije hotelske kuće Jadran iz Crikvenice, ustvrdio da su prilikom pripreme spornih ugovora, koji podrazumijevaju višemilijunske otpremnine članovima imenovanim uoči prodaje bile upletene neke osobe iz Ministartva turizma te pozvao ministra Cappellija da se izjasni, danas je ministar dao intervju za HINA-u, no u njemu se nije osvrnuo na ove optužbe.
Predsjednik Sindikata Bulić upozorio je da ugovor o prodaji nije još potpisan jer novi vlasnici ne žele preuzeti obaveze plaćanja višemilijunskih otpremnina članovima Uprave imenovanim uoči prodaje, a da su ti ugovori sklopljeni bez da je održana sjednica NO o toj temi.
Više o tome pročitajte ovdje.
U nastavku prenosimo današnji HINA-in intervju s ministrom Cappellijem, u kojemu govori o stanju u hrvatskom turizmu i hvali rad svojeg Ministarstva.
“Hrvatski turizam ne ide u smjeru masovnosti, već integralnog razvoja, održivosti i kvalitete, koja je i razlogom sve veće turističke potražnje za Hrvatskom, koja će i ove godine imati uspješnu turističku godinu, istaknuo je u razgovoru za Hinu ministar turizma Gari Cappelli.
‘Ove godine očekujemo povećanje turističkog prometa do 7 posto u odnosu na 2017., kao i porast investicija u turizmu na gotovo milijardu eura, što će se zasigurno odraziti i na dodatno povećanje kvalitete ponude, u čemu svake godine napredujemo, pogotovo u porastu hotelskih kapaciteta visoke kategorije’, istaknuo je ministar.
Dodao je da je Hrvatska sve zanimljivija i investitorima, pa se i ove godine, slično kao i lani, očekuje otvaranje oko 40 novih i novoobnovljenih hotela.
Naglašava i da turizam ima veliki utjecaj na cjelokupno hrvatsko gospodarstvo, o čemu, kako kaže, svjedoči i najnovije izvješće agencije Standard and Poor’s, koja je podigla kreditni rejting zemlje, kao i lanjska objava The Financial Timesa u kojoj je Hrvatsku rangirao na 7. mjesto država poželjnih za investiranje u turizam.
Osvrnuvši se na rezervacije/buking za ovu godinu, ocjenjuje da je raniji buking te vrlo visoka rana popunjenost kapaciteta još jedan dokaz koliko je Hrvatska poželjna destinacija te da sve što čine Ministarstvo turizma, Hrvatska turistička zajednica (HTZ) i cijeli i privatni i javni turistički sektor za bolje pozicioniranje turizma ima efekata.
‘Sve bolje se pozicioniramo u svijetu, pa i na dalekim tržištima, otkuda nam dolazi sve veći broj turista i gdje već jačamo promotivne aktivnosti, pogotovo u Japanu, Kini, Koreji, UAE i drugima. Ta tržišta nude i najveći prostor za rast turističkog prometa, pa stoga ove godine planiramo otvoriti predstavništva HTZ-a u Šangaju, Seoulu i Los Angelesu, a moguće i konzulat u Abu Dhabiju, kao prvi korak pred predstavništvo’, najavljuje ministar.
Cjelogodišnji turizam na načelima održivosti
Mogućnosti za poraste u turizmu i razvoj cjelogodišnjeg turizma vidi i u ovogodišnjem širenju mreže aviolinija prema Hrvatskoj iz svijeta, zahvaljujući čemu turistički promet raste i u predsezoni, a zračne luke već u prvim mjesecima bilježe porast prometa od oko 20 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
‘Pratimo trendove i nastojimo uhvatiti korak, a neskromno priznajem kako neke i predvodimo, primjerice, naš sustav eVisitor globalno je prepoznat kao tehnološka inovacija u funkciji učinkovitijeg praćenja turističkih kretanja, za što nas je nagradila i Svjetska turistička organizacija-UNWTO’, kaže Cappelli.
Ide se, dodaje, i korak dalje, jer će u sklopu digitalizacije biti moguća i, primjerice, e-usluga izdavanja rješenja o kategorizaciji ugostiteljskih i turističkih objekata i izdavanje rješenja pružateljima usluga u turizmu.
Na pitanje očekuje li ove godine, s obzirom na odlične najave sa svjetskih tržišta, turističku ‘prekobrojnost’ ili u svijetu problem poznat pod nazivom ‘overtourism’, ministar kaže da ‘tu ne govorimo o prekobrojnosti, već o cjelogodišnjem turizmu kojeg razvijamo na načelima održivosti kako bismo i budućim naraštajima ostavili zemlju mnogobrojnih komparativnih prednosti, prirodnih i antropogenih’.”
Tekst se nastavlja ispod oglasa