Viši razredi osnovnih škola mogli bi krenuti s nastavom na daljinu, ako se epidemiološka situacija ne popravi – rekao je to državni tajnik u Ministarstvu znanosti i obrazovanja Tomislav Paljak za emisiju Hrvatskog radija “U mreži Prvog”. Podsjetimo, od sljedećeg tjedna gotovo sve srednje škole u zemlji kreću s nastavnom na daljinu.
To je i logičan korak. Škole nisu žarišta, ali postotak zaraženosti kod učenika se povećava. Ako se situacija ne popravi, to je sasvim realna opcija, kazao je.
Na upit je li bilo otpora u srednjim školama zbog prelaska na online nastavu, Paljak kaže: ‘Nije bilo ni više ni manje otpora nego što bi to bilo uobičajeno u izvanrednoj situaciji. Razlika u odnosu na prvi ‘lockdown’ je očita. Pripremljenost je bila puno bolja. Mi nemamo informacija o nekim većim problemima na terenu. U Gradu Zagrebu u srednjim školama provedeno je antigensko testiranje prije odluke o prelasku na online nastavu, javlja HRT.
Iva Milardović Štimac, pomoćnica pročelnika Ureda za obrazovanje Grada Zagreba, kaže da su ovu odluku donijeli kako bi u predblagdansko vrijeme smanjili pritisak na javni prijevoz i smanjili mobilnost srednjoškolaca. Reakcije ravnatelja i građana, kaže, bile su pozitivne.
‘Imali smo svega nekoliko mailova gdje su nas roditelji s nostalgijom molili da razmotrimo o ostavljanju modela A. Škole su se još u proljeće dobro opremile. Bili su svjesni već u kolovozu i rujnu da je potrebno nabaviti tehničku opremu za organizaciju nastave na daljinu. Ravnatelji su bili zahvalni što smo im dali pet dana za pripremu, kazala je Milardović Štimac.
Predsjednica Udruge srednjoškolskih ravnatelja Suzana Hitrec smatra da je odluka o prelasku na nastavu na daljinu dobra iako vjeruje da se u nekim školama nastava mogla do kraja polugodišta odvijati u školama.
– Smatram da smo jako dobro iskoristili prvo polugodište. To prošle godine nismo imali zbog štrajka. Pripremamo se od prvog nastavnog dana, što će biti i kako ćemo se snaći. Imali smo dovoljno vremena da nabavimo opremu, osnažimo učenike i nastavnike za online nastavu. Za razliku od proljeća većina škola ima namjeru organizirati nastavu u realnom vremenu što će olakšati rad i dati osjećaj normale, da nemaju osjećaj da su za računalom cijeli dan, kazala je Hitrec.
Na kritike da su učenici pod pritiskom, Paljak kaže da je prvo polugodište kraće, te da je nastava u to doba uvijek bila intenzivnija.
‘Ne možemo donijeti uputu svi morate ići uživo u nastavi jer te tehničke pretpostavke nisu iste u cijeloj Hrvatskoj. Imamo sinkronizirane godišnje kurikulume koji prate nastavne lekcije, imate mrežnu mogućnost da dođete do njih. Učitelji stalno komuniciraju i u tom smislu je unaprijed bila napravljena mogućnost da se snalazimo. Završit ćemo u koliko toliko normalnim uvjetima’, kaže Paljak.