Na snagu stupa novi pravilnik Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga koji rješava odštetne zahtjeve u slučaju prometnih nesreća. Cilj novih pravila je učinkovito rješavati zahtjeve prilikom isplate šteta po osnovi autoosiguranja.
Oštećenici bi trebali dobiti jasniju sliku kako izgleda postupak prijave i obrade štete u društvima za osiguranje.
– Ono što smo naveli kao novinu je općeniti obrazac kojeg osiguravatelji moraju učiniti dostupnim svojim osiguranicima koji pokazuje korake koje treba netko napraviti da podnese odštetni zahtjev i da bude upoznat sa svojim pravima, istaknula je Anamarija Staničić, članica Upravnog vijeća HANFA-e.
>Oprez vozači: Ove dokumente morate imati u vozilu ako ne želite kaznu
Europsko izvješće o nesreći
Veća se važnost daje Europskom izvješću o nesreći, osiguravatelji mogu tražiti samo nužne podatke. Novi pravilnik pozdravljaju i u Hrvatskoj udruzi auto struke.
– Ovako nakon nesreće odete u servis po svom izboru, potpišete suglasnost da on umjesto vas vodi čitav zahtjev, zove se neovisni procjenitelj koji u roku 24 do 48 sati napravi nalaz i mišljenje i pošalje se sve osiguranju na obradu i oni su vam dužni isplatiti račun popravka, pojasnio je Antonio Đureta, predsjednik Hrvatske udruge auto struke.
Godišnje imamo 130.000 odštetnih zahtjeva, a na račun štete isplati se gotovo 220 milijuna eura. Osiguravatelji su dužni biti jasni i transparentni u komunikaciji s oštećenicima.
– Neće se smjeti od sada nagovarati ljude da potpisuju nagodbe, tjerati ih da idu u određene servis. Ljudi će imati pravo izbora, ali ljudi su imali to pravo i dosad. Nije to bitna promjena u ponašanju kao dosad, no taj pravilnik to sada jasno definira, naglasio je Robert Vučković, predsjednik Udruženja osiguravatelja HGK.
>Registracija vozila: Znate li što sve plaćamo i što je skuplje od 1. siječnja u korist monopolističkih privatnih tvrtki?
Bez poskupljenja polica osiguranja
Police osiguranja ne bi trebale poskupjeti. Policija godišnje zabilježi 35.000 prometnih nesreća, još je toliko neevidentiranih.
– Nisam uspio iščitati radikalne promjene odnosno nešto što bi, osim bolje definiranih termina i rokova samih osiguravatelja unaprijedilo sustav nadoknada šteta. Svakog od naših korisnika najviše zanima da dobiju automobil popravljen i dovoljno kvalitetno, a tu su odnosi ipak ostali u kategoriji prethodnih vremena, smatra mr. sc. Krunoslav Ormuž, sudski vještak za promet.
Novi pravilnik obvezujući je za osiguravatelje koji u prijelaznom razdoblju moraju donijeti interne akte koji će normirati sve korake novog pravilnika te dodatno uvesti elektroničku evidenciju štete. Sve do 1. lipnja iduće godine, prenosi HRT.