Gotovo 23 milijarde kuna za izgradnju i dogradnju osnovnoškolskih ustanova osigurano je u Nacionalnom planu oporavka i otpornosti. Tako će se omogućiti rad škola u jednoj smjeni. A to je i preduvjet za provedbu velikog reformskog procesa – uvođenja cjelodnevne škole. Od nove školske godine pedeset će ih biti uključeno u pilot-projekt, prenosi HRT.
> 10 najglupljih komentara na račun korisnika mjere roditelj-odgojitelj
Najprije treba objasniti: u cjelodnevnoj školi učenici će boraviti od 8 do 17 sati. S tim da bi, kako doznaje HRT, redovita nastava trajala do 15 sati, a izvannastavne aktivnosti održavale bi se do 17 sati. Ne bi bilo nužno da ih predaju nastavnici. Samo škole koje rade u jednoj smjeni moći će se javiti na javni poziv. Njih 50 na jesen će krenuti u pilot-projekt “cjelodnevne škole”.
– Najveća dobit u toj priči da bi djeca bila kontrolirana do 5 popodne. Time bi roditeljima bilo olakšano, jer ako rade cjelodnevno vrlo je teško držati kontrolu cijeli dan nad djecom, rekao je Davor Bučević, ravnatelj OŠ Bol iz Splita.
Sve nedoumice učenici će tako riješiti u školi, dodaje drugi ravnatelj.
– Kada se vrate doma, provedu sa svojim roditeljima i dobivaju strukturirano vrijeme i to je ono što je najvažnije. Najgore je kad se vrijeme rasprši, pa postaje radni ili neradni dan, smatra Mario Keča, ravnatelj OŠ Ksavera Šandora Đalskoga iz Zagreba.
Dosadašnja iskustva
U nas postoje škole koje provode sličan oblik cjelodnevne nastave. I iskustva su odlična. Jedna od njih je ona u Stubičkim Toplicama.
– Učenici su u školi od 8 do 16 sati. Mi pripremamo, osim ovog redovnog odgojno-obrazovnog programa koje moraju proći i niz aktivnosti koje su im organizirane kroz osmišljeno slobodno vrijeme, rekla je Brigitte Gmaz, ravnateljica OŠ “Vladimir Bosnar” iz Stubičkih Toplica.
– Mi smo njima drugi dom. Oni ovdje oni napisati i zadaću, učimo ih odgovornosti i samostalniji su, rekla je Martina Drempetić, učiteljica u cjelodnevnoj nastavi.
Ostavljaju školske torbe u školi od ponedjeljka do petka, uživaju u školi, a roditelji su itekako zadovoljni. Nadaju se da će cjelodnevna škola koju osmišljava Ministarstvo biti još kvalitetnije osmišljena, učitelji proći stručno usavršavanje, a škole biti opremljenije.