Site icon narod.hr

Oprečna stajališta: Ministrica Divjak svojoj reformi dala čvrstu četvorku, a roditelji čistu jedinicu

Foto: Fah

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak izrazila je zadovoljstvo “čvrstom četvorkom”, kojom je ocijenjeno prvo polugodište eksperimentalne faze kurikularne reforme “Škola za život”, i poručila da je sve spremno za uvođenje frontalne kurikularne reforme sljedeće školske godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Divjak je na informiranju za medije istaknula da je najveći projekt pokrenut ikada u hrvatskim školama dobio od svih dionika “čvrstu četvorku” i opravdao dosadašnju provedbu.

Da je dobio peticu, uvođenje eksperimentalnog dijela ne bi imalo smisla, kazala je i ustvrdila: “Sve je spremno za frontalno uvođenje kurikularne reforme”.

Neki problemi koji su medijima bili privlačni, kao kašnjenje udžbenika, nisu bili realni i znatno su manji od sličnih problema koji su se pojavljivali ranije, a tada nisu bili isticani, rekla je ministrica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podaci se temelje na dva savjetnička posjeta školama i pet regionalnih skupova na kojima je sudjelovalo 2058 nastavnika, te na anonimnim anketama. Oni pokazuju da je 95 posto sudionika u potpunosti ili uglavnom zadovoljno promjenama koje donosne predmetni kurikulumi.

Istodobno, oko 83 posto od 53 anketiranih ravnatelja slaže se da su ishodi učenja u predmetnim kurikulumima ostvarivi u realnim uvjetima u njihovim školama. Također, 75 posto ravnatelja se potpuno slaže, a 96 posto uglavnom ili potpuno podržava izvođenje nastave prema eksperimentalnom programu iduće školske godine.

Većini učenika je nastava drugačija i zanimljivija

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Među više od 3500 anketiranih učenika, 86 posto njih primjećuje da je nastava drugačija i zanimljivija.

Anketirano je 1121 učitelja, među kojima se 75 posto potpuno ili uglavnom slaže da eksperimentalni program potiče kontinuirano davanje povratnih informacija učeniku.

Učitelji najviše traže dodatna usavršavanja iz tema povezanih s vrednovanjem i ocjenjivanjem, upotrebom digitalne tehnologije u nastavi te temama vezanim za ishode učenja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Više od dvije trećine učitelja se u potpunosti ili uglavnom slaže da su ishodi učenja ostvarivi u realnim uvjetima u njihovoj školi, pokazuju podaci iz istraživanja.

Dobili smo i veliki broj povratnih podataka koje sada uvodimo kako bi taj veliki projekt uspio, kazala je Divjak.

Puno smo naučili i primijenili u poboljšanju sustava, u edukaciji i pružanju podrške, tako da su edukacije o uspješnom učenju u online okruženju održane u svim osnovnim i srednjim školama, istaknula je pomoćnica ministrice Lidija Kralj.

Teme za koje smo uočili da trebaju dodatnu edukaciju odmah su pokrivene projektom podrške, koji smo radili s međunarodnim stručnjacima i našim ekspertnim timom, navela je Kralj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Roditelji ocijenili ‘Školu za život’ HNS-ove ministrice Divjak: ‘Čista jedinica’

S druge strane, dio roditelja iznijelo je mnogo pritužbi na program, ističući da je pompozno najavljivan eksperimentalni program “Škola za život” pokazao se potpunim promašajem, a djeca ionako previše vremena provode gledajući u zaslone i služeći se mobitelima i tabletima.

Iako se ministrica Blaženka Divjak unaprijed ograđivala kako će se nedostaci popravljati u hodu, ostaje dojam da je to bilo tek opravdanje za nešto što nije do kraja osmišljeno i što je trebalo pogurati što prije. O razlozima takve žurbe, tek će biti riječi, no, tada će možda biti prekasno jer jedna godina za učenike 73 osnovne i srednje škole koje su ove školske godine počele primjenjivati eksperimentalni program, bit će nepovratno izgubljena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version