Povijesni je dan za prometno povezivanje Istre i ostatka Hrvatske – druga cijev tunela Učka svečano se otvara večeras, nakon nekoliko godina vrlo složenih radova. Nemjerljiva je važnost tunela za stanovnike Istre i Kvarnera, za turiste koji onuda prolaze, a puštanjem u promet druge cijevi – značajno će se povećati i sigurnost putovanja.
HRT javlja da se čak trećina turističkog prometa u Hrvatskoj odvija se upravo na Istarskom Ipsilonu, a dnevno kroz tunel prođe 14.000 vozila, dok se ljeti ta brojka penje na 18.000.
Na izgradnji druge cijevi tunela Učka radilo je petstotinjak radnika, a tunel je dugačak 5630 metara. Radovi su trajali tri godine.
U tunelu ugrađena oprema za kontrolu i sigurnost prometa i to najsuvremenija oprema od videonadzora, vatrodojave, protupožarne zaštite, a 24 prolaza povezuju staru i novu cijelu tunela i koje mogu služiti u slučaju potrebe kao izlazi nužde, 12 ih je za pješake, 12 ih je namijenjeno vozilima.
Svečano otvorenje je u petak u 18 sati.
Dario Silić, direktor tvrtke Bina Istra, rekao je kako su radovi na tunelu trajali tri godine, te da je u probijanju te druge cijevi jedan od najizazovnijih trenutaka bilo je miniranje, dodavši kako je utrošeno više od 1000 tona tekućeg eksploziva.
”Struktura tunela je monumentalna, čvrsta i jaka. Kako bi plastičnije opisao što to konkretno znači, Silić je kazao da je bilo 1,2 milijuna tona iskopa”. To vam je, kaže, otprilike kao četvrtina piramide u Egiptu. Utrošeno je i 3000 tona čelika, a Silić objašnjava da je to kao pola Eiffelova tornja u Parizu.
U nastavku pogledajte detalje o izgradnji druge cijevi tunela Učka.
Tekst se nastavlja ispod oglasa Tekst se nastavlja ispod oglasa