Dana 25. travnja 2016. članovima Izvršnoga povjerenstva javne ustanove Hrvatske akademske i istraživačke mreže: ravnatelju Zvonimiru Staniću, njegovoj zamjenici Andrijani Prskalo Maček, pomoćnicama: Ivani Golub, Barbari Kolarek, Branki Vuk i pomoćnicima: Radovanu Kovačeviću, Darku Perhoču i Branku Radojeviću uputio sam pismo zbog stavljanja pred svršen čin ministra obrazovanja i cijeloga odgojno-obrazovnoga sustava, kao da su na bilo koji način „relevantni“ nacrti uputnika pojedinih školskih predmeta, o kojima nije ni započela javna rasprava i koji, dakako, nisu doneseni niti su stupili na snagu.
Nakon što sam od prvoga naslovnika dobio odgovor iz kojega je očito da se ponaša kao da se nije zbilo ništa loše i da nije potrebno žurno djelovanja, pisma dijelim s javnošću jer se tiču zajedničkoga dobra, trošenja zajedničkoga proračunskoga novca i budućnosti hrvatskoga školstva.
Poštovani ravnatelju Carneta gospodine Staniću,
Poštovana zamjenice Carnetova ravnatelja gospođo Prskalo Maček,
Poštovane pomoćnice Carnetova ravnatelja gospođe Golub, Kolarek i Vuk,
Poštovani pomoćnici Carnetova ravnatelja, gospodine Kovačeviću, Perhoču i Radojeviću,
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – Carnet 15. travnja 2016. poslala je na objavu i 18. travnja 2016. na Elektroničkom oglasniku javne nabave, a 19. travnja 2016. i na svojim mrežnim stranicama objavila nadmetanje vrijedno 14,5 milijuna kuna: „Nabava usluga izrade otvorenih digitalnih obrazovnih sadržaja ev. broj: 9-16-VV-OP“.
Na str. 4 ističe se: „Predmet otvorenog postupka nabave jest nabava usluge izrade otvorenih digitalnih obrazovnih sadržaja (DOS) za matematiku, kemiju, fiziku, biologiju za 7. i 8. razred osnovne škole te 1. i 2. razred srednje škole (opće gimnazije), a koji pokrivaju cjelokupne kurikulume navedenih predmeta za navedene razrede. Relevantni dokumenti su Prijedlozi novih kurikuluma dostupni na http://www.kurikulum.hr/predmetni-kurikulumi/.“
Kako prijedlozi akata, koji još nisu dani ni u javnu raspravu, ni raspravljeni, ni doneseni, mogu biti „relevantne isprave“ za javno nadmetanje i uređenje materije koja se uređuje zakonom i propisima?
Zar je moguće da između 110 zaposlenih nemate ni jednoga pravnika ili da nitko u cijelom sustavu CARNeta, tko se bavi obrazovanjem, nije upoznat sa sličnim slučajem kad je prije tri godine, 26. travnja 2013. bivši ministar Željko Jovanović bio naložio nakladnicima da lektoriraju udžbenike prema još nedonesenom pravopisu?
Zar nitko ne zna što su o tom rekli Ustavni sud RH Rješenjem U-IIIB-2560/2013 i U-IIIB-2738/2013 od 20. svibnja 2013. i Upravni sud u Zagrebu u presudama UsI-1935/13-9 i UsI-2023/13-5 od 11. srpnja 2013.?
Zar nitko nije pratio raspravu o tom na virtualnom trgu za javni dijalog o znanosti i obrazovanju?
Jeste li svjesni kakvu ste medvjeđu uslugu ovim prejudiciranjem napravili kolegici Branki Vuk kao članici Ekspertne radne skupine i ravnateljevoj pomoćnici za potporu obrazovanju?
Kako će ona sada razriješiti ovaj sukob interesa između javne ustanove u kojoj je zaposlena i kojoj je „relevantan“ nacrt nekoga propisa prije rasprave o njemu i njegova donošenja, i Ekspertne radne skupine koja je željela – a ovim se otvara pitanje je li uopće doista željela – da se njezini prijedlozi rasprave i usvoje, a ne da propadnu zbog vaše brzopletosti i protuzakonitih zamisli?
Jeste li svjesni kako ste ovim obezvrijedili ministra obrazovanja i sveli ga na marionetu kojom kanite raspolagati da donosi propise koje je netko drugi proglasio relevantnim prije i mimo njega i valjane procedure?
Donese li ijedan uputnik koji prejudicirate da će donijeti jer ga još u prednacrtnoj fazi, prije otvaranja javne rasprave, takva kakav jest proglašavate „relevantnim“, pokazat će se vašim pijunom. Odvagne li, prihvati li argumente iz stručne i javne rasprave i ne donese ih, takve kakvi su vama „relevantni“, bilo da ih donese drukčije ili ih uopće ne donese, tko će odgovarati za bespredmetno nadmetanje i štetu proizašlu iz cijeloga postupka?
Jeste li svjesni kako ste ovim obezvrijedili cijelu stručnu i javnu raspravu kao mogućnost da se ukaže na dvojbe i poteškoće, da se daju i na kraju prihvate prijedlozi i poboljšice? Vama ništa od toga nije relevantno jer ste već objavili što je relevantno za nadmetanje.
Kakvi se svi i čiji novčani interesi kriju iza svega ovoga?
Predlažem da bez odgode opozovete, poništite ili stavite izvan snage to i svako drugo slično nadmetanje, koje se temelji na pravno nepostojećim propisima, ispravama koje ni na koji način ne obvezuju pa su stoga irelevantne, a ne relevantne. Molim vas da mi pružite dokaze da je to učinjeno.
S poštovanjem,
U Zagrebu 25. travnja 2016.
Petar Marija Radelj
Nastavak prvi: Suzdržanost od pravoga odgovora
Ravnatelj Carneta odgovorio mi je 26. travnja 2016.:
Poštovani gospodine Radelj,
Hvala Vam na vašim konstruktivnim razmišljanjima, idejama i prijedlozima vezanim za naš projekt e-Škole, financiran sredstvima Europske unije, čiji je cilj unaprjeđenje obrazovnoga sustava Republike Hrvatske.
Drago mi je da je projekt kod Vas pobudio pažnju i da ste našli vremena da analizirate dokumente koje ga opisuju, te da nam detaljno opišete probleme i izazove koje ste uočili. Zahvaljujem Vam i na prijedlozima za poboljšanja projekta. Sve njih ćemo svakako proučiti i sukladno zaključcima djelovati.
S osobitim poštovanjem,
Zvonimir Stanić
Ravnatelj Hrvatske akademske i istraživačke mreže
————————————————————————-
* Petar Marija Radelj, Dubrovčanin stalno nastanjen u Zagrebu, teolog i arhivist, urednik, leksikograf, prevoditelj, dobrovoljac i aktivist građanskoga društva, nije član ni jedne stranke ni udruge.
Ustrajno se zalaže za naravni zakon, ljudska prava, demokraciju, izgradnju vladavine prava i uspostavu odgovornosti u javnom prostoru.
Tekst se nastavlja ispod oglasa