Počelo sustavno brojanje bicikala u Zagrebu

U Zagrebu, a prema tome i u Hrvatskoj, jutros je počelo prvo sustavno brojanje bicikala, a zagrebački gradonačelnik Milan Bandić se sa svojim suradnicima simbolično provozao na biciklima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prvi brojač ili totem postavljen je unutar križanja Vukovarske ulice i Trga Stjepana Radića, uz biciklističku stazu zapad-istok, a prikazivat će dnevne, odnosno godišnje prolaske bicikala.

„Zagrebačke standarde dižemo na razinu jedne Danske ili Nizozemske, a zamislite dan kad će Slavonija i Hrvatska imati više bicikala nego Danci po postotku stanovništva. U Zagrebu je sve više biciklista što znači da im moramo osigurati prometnu infrastrukturu i da širimo biciklističke staze“, rekao je Bandić te pozvao sve udruge i Sindikat biciklista da „dođu sa prijedlozima pa će ih Grad prihvatiti i realizirati zajedno“.

Darinka Jug iz Odjela za turizam Grada Zagreba i i volonterka u udruzi „Moj bicikl“ istaknula je kako je početak sustavnog brojanja bicikala projekt Grada Zagreba te se koriste u potpunosti hrvatski proizvodi. Bicikle prepoznaju senzori, a softver je tako razvijen i napredan da prepoznaje razliku bicikala i automobila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Odlučili smo se za brojač ili totem koji služi za promotivne i edukativne svrhe. Postavljen je i na poziciji gdje ga vide biciklisti, ali i vozači automobila tako da oni uvažavaju prisutnost biciklista. Osim totema postavljenog na raksrižju Vukovarske i Trga Stjepana Radića, bit će postavljena još dodatna dva brojača koji se neće vidjeti i moći će se prenositi“, rekla je Darinka Jug te dodala kako je vrijednost projekta 190.000 kuna.

Prikupljenim podacima koje će zabilježiti totem ili brojač koristit će za sva daljnja planiranja, a u Gradu će prvi put raspolagati sustavnom brojkom, odnosno znat će koliko se stvarno biciklista kreće Zagrebom.

Prije samog postavljanja brojača, kako ističe Jug, volonteri su fizički brojali bicikliste kako bi se uopće odlučili za postavljanje istih što se trenutno radi i na istočnom i na zapadnom dijelu grada.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Zagreb je veliki i teško je odrediti gdje je najkritičnija lokacija za bicikliste. Dosad smo brojili fizički na određenim lokacijama i to su bile samo nekakve procjene. Nitko nije mogao dati pravu brojku biciklista, već procjenu koliko ih je recimo u odnosu na automobile“, rekla je Jug.

„Zajedno sa Odjelom za sigurnost cestovnog prometa prikupili smo podatke gdje su te najkritičnije točke i gdje ćemo prvo ići obnavljati ili izgraditi novu infrastrukturu. Skoro tri mjeseca sustavno prikupljamo te podatke, a do kraja ljeta će se napraviti i prezentirati program na osnovu činjenica. Cilj je ostvarenje projekta do 2020. godine, a to je Zagreb – najbolja europska cikloturistička destinacija“, istaknula je Jug.

Zamjenik pročelnika Ureda za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet Alan Ordulj napomenuo je kako je prilikom svake rekonstrukcije i izgradnje prometnice, obavezno planiranje i izgradnja biciklističkih traka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Sukladno tome, sve ceste koje će ove godine biti rekonstruirane, planirat će se izgradnja i biciklističke staze, ukoliko to dozovljavaju sami prometni gabariti. Ministarstvo prometa donosi novi pravilnik o biciklističkom stazama i traka gdje će se dodatno regulirati i kretanje biciklista, dozvoljavanje smanjenja ograničenja motornih vozila na kolnicima kako bi se biciklistima olakšalo kretanje po kolnicima i kako bi bili sigurniji, a sve s ciljem da ne oduzimamo prostor pješacima i javnom prijevozu i da postignemo suživot, uz uvjet sigurnosti svih sudionika u prometu“, rekao je Ordulj.

Tisućiti biciklist kojeg će zabilježiti totem ili brojač, kako ističe Darinka Jug, dobit će nagradni ručak u jednom zagrebačkom restoranu, a sve što treba je vizualno zabilježiti, odnosno fotografirati se i javiti u Odjel za turizam te preuzeti svoju nagradu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.