Tri trgovačka lanca za RTL su potvrdila da će zbog najavljenog nižeg PDV-a na meso, jaja, voće, povrće, ali i dječje pelene sniziti cijene tih proizvoda. Domaći proizvođači se nadaju da će zbog pojeftinjenja rasti potražnja i za njihovim namirnicama, a uštedjet će i kupci.
S prvim danom sljedeće godine PDV na spomenute proizvode trebao bi se smanjiti za 12 posto, a u odnosu na dosadašnje cijene pojeftinjenje bi trebalo iznositi nešto manje od 10 posto.
Trgovački lanci tvrde ako PDV ide dolje, dolje idu i cijene. Smanjenje, kažu, neće koristiti za povećanje svojih marži, a isto očekuju i od drugih zbog čega bi se mjesečni troška trebao smanjiti za oko 80 kuna.
Ministar je uvjeren da će se to i dogoditi jer, kako kaže, trgovci ovakvo smanjenje PDV-a neće moći ignorirati.
“U ovom trenutku fiskalne mogućnosti ne dozvoljavaju da kompletnu hranu snizimo na sniženu stopu, ali radimo na tome da u razdoblju koje dolazi možemo ne samo o tome razmišljati nego i raditi”, rekao je ministar financija Zdravko Marić.
Ako se cijene smanje, a poveća potražnja, koristi bi trebali imati i uzgajivači voća i povrća.
“Mi nećemo postići nikakvu bolju cijenu, mi možemo eventualno postići povećanje proizvodnje, što i nije zapravo loše. Poanta je da kupcu proizvod bude pristupačniji, da mu bude financijski dostupniji. I netko će možda umjesto četiri rajčice kupiti pet ili šest i to je automatski 10-15 posto povećanje prometa”, kaže Hrvoje Gregurić, predsjednik Zajednice udruga hrvatskih povrćara.
“Apsolutno je realno očekivati spuštanje prodajne cijene jaja, minimalno za tih 13 posto koliko će biti smanjenje porez”, dodaje Lukač.
Zakon još mora proći dva saborska čitanja i izglasavanje, a na najavljenu poreznu reformu obrušio se Davor Bernardić koji tvrdi da porezna reforma neće uspjeti u ključnom cilju, a to je rast plaća.
On za idući tjedan najavljuje predstavljanje svog plana za porast plaća u Hrvatskoj. Osvrnuo se pritom i na smanjenje PDV-a na pojedine proizvode.
“Skeptični smo i prema snižavanju PDV-a jer je pitanje hoće li utjecati na sniženje cijena u dućanima, a na taj način se direktno pomaže uvoznim lobijima”, ističe Davor Bernardić.
Tekst se nastavlja ispod oglasa